diff options
author | Ian Valentin Christensen <valentianchristensen@gmail.com> | 2024-04-07 16:41:32 +0200 |
---|---|---|
committer | Ian Valentin Christensen <valentianchristensen@gmail.com> | 2024-04-07 16:41:32 +0200 |
commit | c08721a0586b150d280159a8fc556bc9f823f09d (patch) | |
tree | db944dc2b747ab128037a5551f33aef2d46db3e5 /worlding | |
parent | b0aa540ba6dbac045067b13c94c8f0eda695ff15 (diff) |
add intro to undersøgelser
Diffstat (limited to 'worlding')
-rw-r--r-- | worlding/_undersøgelser.qmd | 13 |
1 files changed, 13 insertions, 0 deletions
diff --git a/worlding/_undersøgelser.qmd b/worlding/_undersøgelser.qmd index c201f8d..6a44bc1 100644 --- a/worlding/_undersøgelser.qmd +++ b/worlding/_undersøgelser.qmd @@ -1,5 +1,18 @@ # Undersøgelser +Ernst beskriver i sin bog, hvordan læringsprocessen har 4 afgørende trin, +i og med at læring er en handling. +Kritikken af digitale værktøjer går på, +at de kun kan understøtte brugeren på 3. trin, "hvordan". +Et eksempel på det modsatte kan ses i grafvisualiseringens evne til +at vise brugeren, hvad de mener de har lært. +Ved konkret at visualisere, hvilke sammenhænge, brugeren har fået ud af teksten, +får brugeren mulighed for at deltage i en iterativ proces +af finjustering af grafen, +indtil de sidder med en passende evaluering af læringsmaterialet. +Læring kan altså siges at hjælpes på 4. trin, det evaluerende, +gennem visse digitale værktøjer. + <!-- FIXME: noter fra tidl. grupper [FIXME: |