diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-04-10 08:38:27 +0200 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-04-10 08:38:27 +0200 |
commit | 682238603175022de76cbce041a53a6fa2b1c0be (patch) | |
tree | 6fb111a225d773cab3cbe40dc5c68ffbd213ae27 /worlding | |
parent | af680bb1b6c08e747445c1346d192bbfe8387bfd (diff) |
add to investigations
Diffstat (limited to 'worlding')
-rw-r--r-- | worlding/_undersøgelser.qmd | 24 |
1 files changed, 24 insertions, 0 deletions
diff --git a/worlding/_undersøgelser.qmd b/worlding/_undersøgelser.qmd index f5cfb7d..a4534b8 100644 --- a/worlding/_undersøgelser.qmd +++ b/worlding/_undersøgelser.qmd @@ -1,5 +1,29 @@ # Undersøgelser +## Analyse af PPL overfor konkurrende læringsformer + +FIXME: Kortlægning af PPL *idealer*, +overfor eksempelvis individualiseret læring (individualized learning) +[@Heilesen_2015]. + +FIXME: Kortlægning af PPL *rammer* - +f.eks. indkøb af flip-overs/tavler/stole, +og valg af arkitektur til institutionens bygninger. + +FIXME: Kortlægning af PPL *stimulering* - +f.eks. ved skemalagt introduktion af rutiner +(som det skete for bibliotekssøgning og Thirdroom, +men ikke for kollaborative digitale ressourcer som wikis, +eller tidsstyring som kalender og mødebooking). + +FIXME: Kortlægning af PPL *styring* - +f.eks. ved løbende rådgivning (mest synligt i vores "seminarer") +og sanktionsmuligheder +(at gruppen ikke fuldtidsstuderer har ingen konsekvens før eksamen). +[se "Directing the students" i @Heilesen_2015]. + +## FIXME: Titel mangler for denne undersøgelse + @Schraube_2024 beskriver hvordan læringsprocessen har 4 afgørende trin, i og med at læring er en handling. Kritikken af digitale værktøjer går på, |