summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding
diff options
context:
space:
mode:
authorIan Valentin Christensen <valentianchristensen@gmail.com>2024-06-01 15:29:31 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-04 17:35:42 +0200
commite2c73ac1dca4aa8b68600ace65bac78cd4ca0ada (patch)
treea7fe37b14666a542460e3e6245f0cf86552e57de /worlding
parentd8db1973abcfb4df2cc9a0ad3d3d2809300403da (diff)
add paragraph on distraction
Diffstat (limited to 'worlding')
-rw-r--r--worlding/_synthesis.qmd16
1 files changed, 16 insertions, 0 deletions
diff --git a/worlding/_synthesis.qmd b/worlding/_synthesis.qmd
index af72b01..bdab375 100644
--- a/worlding/_synthesis.qmd
+++ b/worlding/_synthesis.qmd
@@ -91,3 +91,19 @@ Ontologiens begreber kan derfor aldrig være statisk defineret,
da de altid er forankret i et citat i en tekst,
en argumentation for forankringen, og en dialog om denne argumentation.
+Verdeningsdialogen faciliteres her af afsendelsen af en notifikation
+til den oprindelige annotations forfatter.
+Med notifikationen inviteres de tilbage i dialogens kontekst,
+hvor de kan svare igen med en uddybende opklaring
+eller tage stilling på ny og eventuelt finjustere ontologien,
+hvis de er enige.
+Her er tale om en form for digital distraktion,
+som læringsmæssigt virker modsat forstyrrende notifikationer.
+Notifikationen dukker kun op,
+hvis læseren i forvejen har åbnet Hypothes.is
+og de dermed er forberedt på at komme på afveje.
+Det distraherende aspekt er derfor ikke skadeligt for fordybelse
+på samme måde som notifikationer fra sociale medier.
+Modsat sociale medier,
+trækker notifikationen den lærende tilbage i en velkendt kontekst,
+hvor deres verdensforståelse udvikles og materialiseres for fremtidige læsere.