summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_theory_learning.qmd
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-06 09:46:23 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-06 09:46:23 +0200
commit9123339720793c296632bad117a62b2032572be4 (patch)
tree02b62bfb254d0a6d3777fb0621e40c7f87ac28e6 /worlding/_theory_learning.qmd
parent750c35a038ed2ee0eceb611abbc7aa275bc1393e (diff)
fix grammaraflevering
Diffstat (limited to 'worlding/_theory_learning.qmd')
-rw-r--r--worlding/_theory_learning.qmd2
1 files changed, 1 insertions, 1 deletions
diff --git a/worlding/_theory_learning.qmd b/worlding/_theory_learning.qmd
index 753ebe1..897e4da 100644
--- a/worlding/_theory_learning.qmd
+++ b/worlding/_theory_learning.qmd
@@ -123,7 +123,7 @@ er der på den ene side den omkringliggende verden --
hvad læringen handler om, indholdet --
og på den anden side det *allerede lærte*.
Ny viden opstår ikke i et vakuum,
-men bygger ovenpå den lærendes erfaringer og antagelser.
+men bygger på den lærendes erfaringer og antagelser.
Dialogen med verden består altså af på den ene side den lærende, subjektet,
og på den anden side verden, objektet af læringen.
Det centrale i denne opfattelse er,