diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-04-21 20:08:33 +0200 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-04-21 20:08:33 +0200 |
commit | 423d5f13c05f2c250c92a42fb576e52e31da1539 (patch) | |
tree | a57e97dba391963fb857f9d12d9d7670aa1bf1ea /worlding/_teori_og_metode.qmd | |
parent | 229eba38c573882ce05c9693ec972e666921301d (diff) |
move semester constraints
Diffstat (limited to 'worlding/_teori_og_metode.qmd')
-rw-r--r-- | worlding/_teori_og_metode.qmd | 20 |
1 files changed, 20 insertions, 0 deletions
diff --git a/worlding/_teori_og_metode.qmd b/worlding/_teori_og_metode.qmd index 566e3ff..21610a1 100644 --- a/worlding/_teori_og_metode.qmd +++ b/worlding/_teori_og_metode.qmd @@ -246,3 +246,23 @@ at vores design ikke kun er teoretisk gennemført, men også er effektivt, når det bruges i praksis. --> + +## Semesterbinding + +Projektet undersøger en teori for læring, +og hvordan denne teori kan understøttes af digitale teknologier. + +Gennem rapporten vil vi fokusere på læringsværktøjerne +Scholia og Hypothes.is og den rolle de kan spille i læringsprocessen +for den studerende. +Her vil vi beskue de to redskaber som Teknologiske Systemer (TSA). +Baseret på analysen af redskaberne vil vi inddrage Design & Konstruktion +til at konstruere en model, +der eksplicit kan beskrive, +hvordan disse redskaber relaterer til læringsprocessen. + +For at udarbejde denne model inddrager vi psykologisk teori, +der beskriver selve læringsprocessen i dens mangefaceterede bestanddele. +I undersøgelsen af sammenhængen mellem en psykologisk teori +og en teknologi i relation til mennesker, +læner projektet sig også op af dimensionen Subjektivitet, Teknologi & Samfund. |