summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_teori_og_metode.qmd
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-04-21 20:08:33 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-04-21 20:08:33 +0200
commit423d5f13c05f2c250c92a42fb576e52e31da1539 (patch)
treea57e97dba391963fb857f9d12d9d7670aa1bf1ea /worlding/_teori_og_metode.qmd
parent229eba38c573882ce05c9693ec972e666921301d (diff)
move semester constraints
Diffstat (limited to 'worlding/_teori_og_metode.qmd')
-rw-r--r--worlding/_teori_og_metode.qmd20
1 files changed, 20 insertions, 0 deletions
diff --git a/worlding/_teori_og_metode.qmd b/worlding/_teori_og_metode.qmd
index 566e3ff..21610a1 100644
--- a/worlding/_teori_og_metode.qmd
+++ b/worlding/_teori_og_metode.qmd
@@ -246,3 +246,23 @@ at vores design ikke kun er teoretisk gennemført,
men også er effektivt, når det bruges i praksis.
-->
+
+## Semesterbinding
+
+Projektet undersøger en teori for læring,
+og hvordan denne teori kan understøttes af digitale teknologier.
+
+Gennem rapporten vil vi fokusere på læringsværktøjerne
+Scholia og Hypothes.is og den rolle de kan spille i læringsprocessen
+for den studerende.
+Her vil vi beskue de to redskaber som Teknologiske Systemer (TSA).
+Baseret på analysen af redskaberne vil vi inddrage Design & Konstruktion
+til at konstruere en model,
+der eksplicit kan beskrive,
+hvordan disse redskaber relaterer til læringsprocessen.
+
+For at udarbejde denne model inddrager vi psykologisk teori,
+der beskriver selve læringsprocessen i dens mangefaceterede bestanddele.
+I undersøgelsen af sammenhængen mellem en psykologisk teori
+og en teknologi i relation til mennesker,
+læner projektet sig også op af dimensionen Subjektivitet, Teknologi & Samfund.