summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_struktur.qmd
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-05-29 12:06:08 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-04 17:35:42 +0200
commitc4b97d8b731ab05c42316ef9c82564f0d562596e (patch)
tree78b8e846360d472b73c18dd366babbb73bdb37b6 /worlding/_struktur.qmd
parent8f00075f86ac599d457b016b5da5538a5f5844e3 (diff)
drop obsolete draft introduction notes
Diffstat (limited to 'worlding/_struktur.qmd')
-rw-r--r--worlding/_struktur.qmd40
1 files changed, 0 insertions, 40 deletions
diff --git a/worlding/_struktur.qmd b/worlding/_struktur.qmd
index 9a980e5..2781034 100644
--- a/worlding/_struktur.qmd
+++ b/worlding/_struktur.qmd
@@ -1,43 +1,3 @@
-# Motivation
-
-Vores studieverden er motiveret
-indefra af et princip om PPL,
-og udefra af krav om målbarhed og succes.
-
-I cyberspace (vores brug af digitalisering) er vi motiveret
-indefra af et håb om relevans af vores digitale evner og fascinationer,
-og udefra af vidensøkonomiens markedskræfters værdisættelse
-af flest mulige facetter af vores deltagelse i videnssamfundet.
-
-I meatspace (vores dagligdag) er vi motiveret
-indefra af en nysgerrighed om videnskabelighed,
-og udefra af SU, husleje, og COOPs madpriser.
-
-[FIXME: flytte "tentakulært modellerede" pointer ovenfor til konklusion]
-
-# Problemfelt
-
-I vores studieverden opfordres vi vi
-til at arbejde kollektivt og udfra egne interesser,
-og vi præsenteres parallelt for definerende tekster
-som vi gennem forelæsninger føres igennem forståelsen af.
-
-I cyberspace FIXME ...
-
-I meatspace FIXME ...
-
-[FIXME: flytte "tentakulært modellerede" pointer ovenfor til konklusion]
-
-# Problem
-
-Vi savner anerkendelse
-af vores strategiske sigte om at anvende semantisk modellering
-til at understøtte vores egen akademiske læring på Humtek-studiet,
-idet digitalisering indenfor læringskontekst typisk rubriceres
-som instrumentelt for færdighedstrænende *indlæring*,
-for individualiserende, *tvedelt læring*,
-og/eller modvirkende inklusion og undervisningsdifferentiering.
-
## Indsnævring
Vores afsæt er i mindre grad vores egen fascination af tekniske dimser,