summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_struktur.qmd
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-05-24 17:13:18 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-04 17:35:42 +0200
commitf14738a52045c16e38b3f4a285b86cb33a197f1b (patch)
tree5b88f34d6667f9b9e9890c2a7c050f2d2e16f6b7 /worlding/_struktur.qmd
parentb5395e39191a3e678c0844a33d44c7cec1ad2a17 (diff)
add file struktur
Diffstat (limited to 'worlding/_struktur.qmd')
-rw-r--r--worlding/_struktur.qmd45
1 files changed, 45 insertions, 0 deletions
diff --git a/worlding/_struktur.qmd b/worlding/_struktur.qmd
new file mode 100644
index 0000000..ee64221
--- /dev/null
+++ b/worlding/_struktur.qmd
@@ -0,0 +1,45 @@
+# Motivation
+
+Vores studieverden er motiveret
+indefra af et princip om PPL,
+og udefra af krav om målbarhed og succes.
+
+I cyberspace (vores brug af digitalisering) er vi motiveret
+indefra af et håb om relevans af vores digitale evner og fascinationer,
+og udefra af vidensøkonomiens markedskræfters værdisættelse
+af flest mulige facetter af vores deltagelse i videnssamfundet.
+
+I meatspace (vores dagligdag) er vi motiveret
+indefra af en nysgerrighed om videnskabelighed,
+og udefra af SU, husleje, og COOPs madpriser.
+
+# Problemfelt
+
+I vores studieverden opfordres vi vi
+til at arbejde kollektivt og udfra egne interesser,
+og vi præsenteres parallelt for definerende tekster
+som vi gennem forelæsninger føres igennem forståelsen af.
+
+I cyberspace FIXME ...
+
+I meatspace FIXME ...
+
+# Problem
+
+Vi savner anerkendelse
+af vores strategiske sigte om at anvende semantisk modellering
+til at understøtte vores egen akademiske læring på Humtek-studiet,
+idet digitalisering indenfor læringskontekst typisk rubriceres
+som instrumentelt for færdighedstrænende *indlæring*,
+for individualiserende, *tvedelt læring*,
+og/eller modvirkende inklusion og undervisningsdifferentiering.
+
+## Indsnævring
+
+Vores afsæt er i mindre grad vores egen fascination af tekniske dimser,
+og mere det principielle
+i digitaliserings også konstruktive muligheder for læring.
+
+# Metode
+
+# Teori