summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_problemformulering.qmd
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-04-05 17:41:24 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-04-05 17:41:24 +0200
commit4baf08ca3b61fc65822caa6239eefaf12d8e77a3 (patch)
treefa4b20d0c3dbc28dc7384fe6a037eed943d70d95 /worlding/_problemformulering.qmd
parent3f17084fb6ecb3c2d1be8504990907c374898b4e (diff)
merge chapter problemformulering into baggrund
Diffstat (limited to 'worlding/_problemformulering.qmd')
-rw-r--r--worlding/_problemformulering.qmd58
1 files changed, 0 insertions, 58 deletions
diff --git a/worlding/_problemformulering.qmd b/worlding/_problemformulering.qmd
deleted file mode 100644
index 4e72fdf..0000000
--- a/worlding/_problemformulering.qmd
+++ /dev/null
@@ -1,58 +0,0 @@
-# Problemformuleringen
-Hvordan kunne grafmodellering understøtte kollaborativ akademisk læring?
-Hvordan anvendes sproget RDF til at beskrive og formidle viden?
-
-## Arbejdsspørgsmål
-*Hvordan fungerer grafsproget RDF, særligt i forhold til at abstrahere akademiske begreber som ontologier?*
-
-*Skal enhver ontologi være logisk konsekvent?*
-
-<!--Underspørgsmål om design og konstruktion af grafontologier, til at sikre dækning af Design og Konstruktion-->
-
-*Hvordan kunne en grafontologi omfattende akademiske begreber designes, så de understøtter kollaborativ akademisk læring, og/eller hvordan kan eksisterende ontologier genbruges?*
-
-*Hvordan kunne en grafontologi omfattende akademiske begreber konkretiseres, eksempelvis ved statisk visualisering eller interaktiv digital/fysisk modellering, så materialiseringen understøtter kollaborativ akademisk læring?*
-
-*Kan integreringen af 5-stjernet data med RDF (Resource Description Framework) forbedre forelæsninger*
-
----
-
-## Problemformulering
-
-Vi har i dette projekt valgt at undersøge
-følgende problemstilling:
-
-> Hvordan kunne redskaberne Scholia og Hypothes.is hensigtsmæssigt anvendes
-> til at understøtte problemorienteret projektlæring?
-
-Problemstillingen har vi valgt at bryde op
-i følgende underspørgsmål:
-
-<!-- Problemformuleringsspørgsmål fra vejleder
-Kan PPL kernebegreber
-som stilladsering, bridging og constructive alignment
-danne inspiration
-for nye grafteoribaserede læringsværktøjer
-til universitetsstuderende?
--->
-> Hvilke muligheder og begrænsninger kan der være
-> for problemorienteret projektlæring
-> i anvendelsen af digitale vidensnavigationsredskaber
-> som integreret del af læringsprocessen?
-
-<!--
-Underspørgsmål om sproget RDF som teknologisk system,
-til at sikre dækning af TSA
--->
-
-> Hvordan fungerer redskaberne Scholia og Hypothes.is
-> i forhold til grafbaseret håndtering af videnskabelige begreber?
-
-<!--
-Underspørgsmål
-om design og konstruktion af praktisk vejledning,
-til at sikre dækning af Design og Konstruktion
--->
-
-> Hvordan kan studerende og forelæsere konkret vejledes i brug af Scholia og Hypothes.is,
-> for en hensigtsmæssig understøttelse af problemorienteret projektlæring?