diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-04-05 17:41:24 +0200 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-04-05 17:41:24 +0200 |
commit | 4baf08ca3b61fc65822caa6239eefaf12d8e77a3 (patch) | |
tree | fa4b20d0c3dbc28dc7384fe6a037eed943d70d95 /worlding/_problemformulering.qmd | |
parent | 3f17084fb6ecb3c2d1be8504990907c374898b4e (diff) |
merge chapter problemformulering into baggrund
Diffstat (limited to 'worlding/_problemformulering.qmd')
-rw-r--r-- | worlding/_problemformulering.qmd | 58 |
1 files changed, 0 insertions, 58 deletions
diff --git a/worlding/_problemformulering.qmd b/worlding/_problemformulering.qmd deleted file mode 100644 index 4e72fdf..0000000 --- a/worlding/_problemformulering.qmd +++ /dev/null @@ -1,58 +0,0 @@ -# Problemformuleringen -Hvordan kunne grafmodellering understøtte kollaborativ akademisk læring? -Hvordan anvendes sproget RDF til at beskrive og formidle viden? - -## Arbejdsspørgsmål -*Hvordan fungerer grafsproget RDF, særligt i forhold til at abstrahere akademiske begreber som ontologier?* - -*Skal enhver ontologi være logisk konsekvent?* - -<!--Underspørgsmål om design og konstruktion af grafontologier, til at sikre dækning af Design og Konstruktion--> - -*Hvordan kunne en grafontologi omfattende akademiske begreber designes, så de understøtter kollaborativ akademisk læring, og/eller hvordan kan eksisterende ontologier genbruges?* - -*Hvordan kunne en grafontologi omfattende akademiske begreber konkretiseres, eksempelvis ved statisk visualisering eller interaktiv digital/fysisk modellering, så materialiseringen understøtter kollaborativ akademisk læring?* - -*Kan integreringen af 5-stjernet data med RDF (Resource Description Framework) forbedre forelæsninger* - ---- - -## Problemformulering - -Vi har i dette projekt valgt at undersøge -følgende problemstilling: - -> Hvordan kunne redskaberne Scholia og Hypothes.is hensigtsmæssigt anvendes -> til at understøtte problemorienteret projektlæring? - -Problemstillingen har vi valgt at bryde op -i følgende underspørgsmål: - -<!-- Problemformuleringsspørgsmål fra vejleder -Kan PPL kernebegreber -som stilladsering, bridging og constructive alignment -danne inspiration -for nye grafteoribaserede læringsværktøjer -til universitetsstuderende? ---> -> Hvilke muligheder og begrænsninger kan der være -> for problemorienteret projektlæring -> i anvendelsen af digitale vidensnavigationsredskaber -> som integreret del af læringsprocessen? - -<!-- -Underspørgsmål om sproget RDF som teknologisk system, -til at sikre dækning af TSA ---> - -> Hvordan fungerer redskaberne Scholia og Hypothes.is -> i forhold til grafbaseret håndtering af videnskabelige begreber? - -<!-- -Underspørgsmål -om design og konstruktion af praktisk vejledning, -til at sikre dækning af Design og Konstruktion ---> - -> Hvordan kan studerende og forelæsere konkret vejledes i brug af Scholia og Hypothes.is, -> for en hensigtsmæssig understøttelse af problemorienteret projektlæring? |