diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-06-02 11:39:36 +0200 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-06-04 17:35:42 +0200 |
commit | 70a5f4bd8c0b6c047ea4f72e0299268ea001f572 (patch) | |
tree | bec2f410c7fdba045c0c29fe25b85f7f39461965 /worlding/_method.qmd | |
parent | a40a620a6db08b902d64cb476e05e41c607e978e (diff) |
involve deVries' theory of technological artifacts
Diffstat (limited to 'worlding/_method.qmd')
-rw-r--r-- | worlding/_method.qmd | 9 |
1 files changed, 6 insertions, 3 deletions
diff --git a/worlding/_method.qmd b/worlding/_method.qmd index c6d4516..dad855f 100644 --- a/worlding/_method.qmd +++ b/worlding/_method.qmd @@ -13,6 +13,8 @@ Dels at forstå hvad læring er ifølge denne teori, og dels at skabe empiri i form af digitaliseringer, til brug i den efterfølgende evaluering af vores læseteknik. +## Teknologiforståelse + Læseteknikken 5-stjernet læsning omfatter: 1. Kollaborativ annotering af tekstnære passager @@ -27,9 +29,10 @@ Læseteknikken 5-stjernet læsning omfatter: væsentligst Python-biblioteket rdflib. Disse digitaliseringsrelaterede redskaber -og digitaliseringerne vi skaber med dem -vil vi analysere som Teknologiske Systemer og Artefakter, -med særligt fokus på deres indvirkning i læring, +vil vi analysere som teknologiske systemer, +og digitaliseringerne de skaber som teknologiske artefakter, +ifølge den filosofiske teori om teknologi i @deVries. +Vi vil desuden undersøge deres indvirkning i læring vha. teorien for tentakulær læring [@Schraube2024]. ## Evaluering gennem design og konstruktion |