summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_method.qmd
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-05-29 12:15:11 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-04 17:35:42 +0200
commit80e62e14b887d1d01ed24b5436293af15884f5a3 (patch)
tree3b73e71e29cf1dac27675dcf3e6749b7c7cac2c3 /worlding/_method.qmd
parent7dde3fccb3fbc045d9f7be8a89ed4b9fc7a46948 (diff)
move loose method notes to section on method
Diffstat (limited to 'worlding/_method.qmd')
-rw-r--r--worlding/_method.qmd18
1 files changed, 18 insertions, 0 deletions
diff --git a/worlding/_method.qmd b/worlding/_method.qmd
index 6df61ab..1c2dc2e 100644
--- a/worlding/_method.qmd
+++ b/worlding/_method.qmd
@@ -1,5 +1,23 @@
# Metode
+Med teoretisk basis i teorien om tentakulær læring
+introduceret i Ernst Scraubes nye bog,
+vil vi undersøge udvalgte digitale redskaber,
+med det mål at afdække hvorvidt og hvordan
+sådanne redskaber kan understøtte læring
+ikke kun operationelt men også indholdsmæssigt.
+
+Først identificerer og kortlægger vi nøglebegreber for tentakulær læring.
+Vi annotaterer Ernst Schraubes bog
+"Digitalization and learning as a worlding practice"
+og designer en ontologisk model for teorien,
+og evaluerer vores design
+gennem et kvalitativt interview med forfatteren,
+hvor vi præsenterer vores model og
+diskuterer vores forståelse af teorien med ham.
+
+---
+
Vi har en vag forståelse af læring,
som noget der kan være overfladisk eller dybt.
Med dette projekt vil vi læse en akademisk tekst om,