diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-05-09 16:34:34 +0200 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-06-04 17:35:41 +0200 |
commit | 0c64f13324621c854226c7864081e08959f2517b (patch) | |
tree | f7b9cb72633502ec9e9e4107fddc91674a4bb3bc /worlding/_læring.qmd | |
parent | 5be25506685cd9bbe5107162521907652443f648 (diff) |
spelling: confusion between single-voiced (enstemmighed) and matching/congruence (overensstemmelse)
Diffstat (limited to 'worlding/_læring.qmd')
-rw-r--r-- | worlding/_læring.qmd | 4 |
1 files changed, 2 insertions, 2 deletions
diff --git a/worlding/_læring.qmd b/worlding/_læring.qmd index 017cbf9..537ad84 100644 --- a/worlding/_læring.qmd +++ b/worlding/_læring.qmd @@ -218,7 +218,7 @@ Det er nemlig her, den såkaldte *affinitive, selvorganiserende læringsproces* opstår sammen med andre. Læring kræver helt lavpraktisk et møde -mellem den lærendes forståelse og en uoverenstemmighed med verden. +mellem den lærendes forståelse og en uoverensstemmelse med verden. I dialog med andre er der rig mulighed for at udforske et væld af forskellige forståelser under den affinitive bevægelse i læring. @@ -270,7 +270,7 @@ Digitale teknologier tillader kvalitativt nye måder at systematisere og navigere i *viden* udtrykt gennem *data*. Her kan nævnes wiki-formatet, som gør enhver læser til forfatter, da indholdet frit kan ændres -i overenstemmighed med regler om kildekritik osv. +i overensstemmelse med regler om kildekritik osv. Sider som wikipedia fungerer dog primært til at skabe overblik hos læseren, ikke dybde. Overblik er dog ikke helt overflødigt for dyb læring, |