summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_konklusion.qmd
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-04-08 17:00:08 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-04-08 17:00:08 +0200
commitdd254431cf1bd27bd889a649bfc4d1afb7d47482 (patch)
tree8e39b89a79d0e0fac4cfedd5731b3b3e61c793b5 /worlding/_konklusion.qmd
parentf157731025bf3aa12020fc1ed7396ebd80150938 (diff)
adjust conclusion
Diffstat (limited to 'worlding/_konklusion.qmd')
-rw-r--r--worlding/_konklusion.qmd12
1 files changed, 9 insertions, 3 deletions
diff --git a/worlding/_konklusion.qmd b/worlding/_konklusion.qmd
index 7e032e1..821b85d 100644
--- a/worlding/_konklusion.qmd
+++ b/worlding/_konklusion.qmd
@@ -17,7 +17,8 @@ Tentakulær læring understøtter ekspansiv og affinitiv læring.
Læring på RUC er PPL, som er indeholdt i tentakulær læring.
Digitalisering i forhold til læring er svagt dokumenteret i eksisterende litteratur!
-Kun *passive* redskaber belyses -
+Kun *passive* redskaber belyses,
+eksempelvis er Moodle et LMS (hvor "L" som i "learning" reelt rereferer til teaching) -
ikke *aktive* redskaber som wiki-orienterede databaser
og (micro)blogging kommunikationsplatforme.
@@ -37,8 +38,13 @@ og derfor motiverede til at fiksere data.
Diamond Open Data er nødvendig for væsentlig udbredelse af tentakulær læring.
Perspektiv:
-FIXME: Hvordan studerende kan anvende digitale redskaber konstruktivistisk.
-FIXME: Hvordan lærere kan indbyde til konstruktivistisk brug af digitale redskaber.
+
+* Studerende kan prioritere redskaber med konstruktivistisk potentiale,
+ og anvende dem konstruktivistisk
+* Lærere kan hyperlinke til digitale redskaber med konstruktivistisk potentiale,
+ og vejlede i at bruge dem konstruktivistisk
+* Institutioner kan investere i adgang til FastGPT
+ (fremfor eller udover Microsoft tools)
<!-- FIXME: noter fra tidl. grupper