diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-05-12 15:29:28 +0200 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-06-04 17:35:41 +0200 |
commit | e21e0e0e73ee0850abf327f36447358d253f2a85 (patch) | |
tree | 02cd84ba8bb5cdf3c02f54d90b5a1f2fb903de54 /worlding/_kilder.qmd | |
parent | 4a23f073ee683d2f67d75b955a8730c89d758484 (diff) |
reformat cite key to avoid underscore (unsupported in direct BibLaTeX use)
Diffstat (limited to 'worlding/_kilder.qmd')
-rw-r--r-- | worlding/_kilder.qmd | 38 |
1 files changed, 19 insertions, 19 deletions
diff --git a/worlding/_kilder.qmd b/worlding/_kilder.qmd index 5820ac7..6e38b4b 100644 --- a/worlding/_kilder.qmd +++ b/worlding/_kilder.qmd @@ -2,10 +2,10 @@ <!-- FIXME: noter fra tidl. grupper -@Allemang_2020, @Pontis_2015, @Pressman_2018_book, @Sahli_2022, -@Springer_2017_ESWC_remote, @Nielsen_2017, @Springer_2021_ISWC, -@Fathalla_2023, @Couch_2015, @Heath_2011, -@DuCharme_2013 og @Janowicz_2014. +@Allemang2020, @Pontis2015, @Pressman2018book, @Sahli2022, +@Springer2017ESWCremote, @Nielsen2017, @Springer2021ISWC, +@Fathalla2023, @Couch2015, @Heath2011, +@DuCharme2013 og @Janowicz2014. <https://www.authorea.com/users/6341/articles/107281> om definition af begrebet "vidensgraf". @@ -15,7 +15,7 @@ for gennemgribende forandring indenfor datavidenskab og domænevidenskaber". ## Mulige kilder -@Pontis_2015 diskuterer eksisterende designmodeller +@Pontis2015 diskuterer eksisterende designmodeller og foreslået en udvidelse af en udbredt model. Denne tekst blev anvendt ved 1. semester på Humtek, og kunne bruges som afsæt i undersøgelser om, @@ -24,43 +24,43 @@ indenfor problemorienteret projektlæring, ved brug af af semantiske værktøjer til navigation og annotation af begreber indenfor materialets vidensfelt. -@Andersen_2015 og @Heilesen_2016 +@Andersen2015 og @Heilesen2016 undersøger PPL understøttet af digitale redskaber. Omkring PPL specifikt relateret til digitale redskaber mere løst, -undersøger @Bjorn_2006 problemorienteret projektlæring ved fjernundervisning. +undersøger @Bjorn2006 problemorienteret projektlæring ved fjernundervisning. Om semantiske digitale redskaber specifikt relateret til videnskabelig læring mere løst, -undersøger @Kanza_2019 semantiske redskaber til videnskabelig annotation, -og @Goy_2017 undersøger forbedring af brugeroplevelse ved kollaborativ annotation +undersøger @Kanza2019 semantiske redskaber til videnskabelig annotation, +og @Goy2017 undersøger forbedring af brugeroplevelse ved kollaborativ annotation vha. semantisk klassificering af og ræsonnement om mærkatnavne. -@Frederiksen_2016 vejleder bibliotekarer i brug af Hypothes.is. +@Frederiksen2016 vejleder bibliotekarer i brug af Hypothes.is. -@Jorgensen_2018 introducerer TRIN-modellen +@Jorgensen2018 introducerer TRIN-modellen til undersøgelser af teknologiske systemer og artefakter. -@Pressman_2018 vedr. at vores fokus nok vil være produkt mere end state-of-the-art. +@Pressman2018 vedr. at vores fokus nok vil være produkt mere end state-of-the-art. -@Yokochi_2023 om kvaliteter ved Oxigraph som SPARQL endpoint. +@Yokochi2023 om kvaliteter ved Oxigraph som SPARQL endpoint. -@Nielsen_2017 og @Diefenbach_2021 om kvaliteter ved Wikidata. +@Nielsen2017 og @Diefenbach2021 om kvaliteter ved Wikidata. -@Bento_2022 om kvaliteter ved RDF-baserede ræsonnementsmaskiner (reasoning engines), +@Bento2022 om kvaliteter ved RDF-baserede ræsonnementsmaskiner (reasoning engines), relevante ved et fremtidsscenarie hvor Scholia og Hypothes.is ikke blot knyttes sammen, men også påføres logisk ekstrapolering af "missing dots" i sammenlagte grafer. -@Liu_2022 om prior art vedr. semantisk bibliotekshåndteringssystem. +@Liu2022 om prior art vedr. semantisk bibliotekshåndteringssystem. -@Couch_2015 om prior art +@Couch2015 om prior art vedr. effektivisering af læring gennem strukturering af læreingsmaterialet. -@Venable_2016 introducerer FEDS-metoden +@Venable2016 introducerer FEDS-metoden til organisering af evalueringer henover et projektforløb. -@Janowicz_2014 om begrebet 5-stjernede data. +@Janowicz2014 om begrebet 5-stjernede data. --> |