summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_digitalisering.qmd
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-05-29 12:15:11 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-04 17:35:42 +0200
commit80e62e14b887d1d01ed24b5436293af15884f5a3 (patch)
tree3b73e71e29cf1dac27675dcf3e6749b7c7cac2c3 /worlding/_digitalisering.qmd
parent7dde3fccb3fbc045d9f7be8a89ed4b9fc7a46948 (diff)
move loose method notes to section on method
Diffstat (limited to 'worlding/_digitalisering.qmd')
-rw-r--r--worlding/_digitalisering.qmd24
1 files changed, 1 insertions, 23 deletions
diff --git a/worlding/_digitalisering.qmd b/worlding/_digitalisering.qmd
index 4d44649..035a7a9 100644
--- a/worlding/_digitalisering.qmd
+++ b/worlding/_digitalisering.qmd
@@ -5,29 +5,7 @@ breaks: false
# FIXME: Flet med Metode/Undersøgelser
-Med teoretisk basis i teorien om tentakulær læring
-introduceret i Ernst Scraubes nye bog,
-vil vi undersøge udvalgte digitale redskaber,
-med det mål at afdække hvorvidt og hvordan
-sådanne redskaber kan understøtte læring
-ikke kun operationelt men også indholdsmæssigt.
-
-Først identificerer og kortlægger vi nøglebegreber for tentakulær læring.
-Vi annotaterer Ernst Schraubes bog
-"Digitalization and learning as a worlding practice"
-og designer en ontologisk model for teorien,
-og evaluerer vores design
-gennem et kvalitativt interview med forfatteren,
-hvor vi præsenterer vores model og
-diskuterer vores forståelse af teorien med ham.
-
-vores egen og studiekollegers gruppearbejdspraksis
-i foregående og nuværende semester,
-hhv. med og uden inddragelse af de grafdrevne redskaber Scholia og Hypothes.is.
-
-FIXME: vil vi fortsat undersøge arbejdspraksis?
-
-## Wiki som del af en verdeningsproces
+## Teori om Wiki
En "wiki" er en kollaborativ, dynamisk og organisk udviklet,
hyperlink-organiseret videnscentreret database.