diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-04-02 20:33:13 +0200 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-04-02 20:33:13 +0200 |
commit | b120b8f3ddee38bf9e8b72b7dfce4bcb41d321ac (patch) | |
tree | ce6663a2130bbf5f04f2285d287f3902c3c298dc /worlding/_bilag_3.qmd | |
parent | cff4620cc13e5971eb5996e51aa67b3dcaec897e (diff) |
split into chapters
Diffstat (limited to 'worlding/_bilag_3.qmd')
-rw-r--r-- | worlding/_bilag_3.qmd | 103 |
1 files changed, 103 insertions, 0 deletions
diff --git a/worlding/_bilag_3.qmd b/worlding/_bilag_3.qmd new file mode 100644 index 0000000..a8bf477 --- /dev/null +++ b/worlding/_bilag_3.qmd @@ -0,0 +1,103 @@ +# Bilag 3 - Supergruppemøde 18/3 +* Ordstyrer: Ian Valentin +* Referant: Sebastian +* Første punkt + * Alle skal tjekke crab.fit, og se om alle kan på de rigtige dage. +* Umiddelbart er alle på til et supergruppemøde hver uge + * Tid: Hver onsdag, efter forlæsning eller kl. 12. + * Det er okay hvis man en dag ikke kan + * Det kan også være online +* Skrivestil + * (udskudt til alle grupper har en smule erfaring med bruge HedgeDoc) +* Algoritmer + * Kode-gruppens opgave handler faktisk ikke rigtigt om grafteori, + men fokuserer på programmer som underliggende har med grafteori at gøre +* Klassificeringer + * Hvis du skulle kigge på mellemøsten og skulle sætte det i bås, + * Hvad er det der sker? + * Semantik vil sige at man sætter et label på ting + * Hvis man ser på en tekst, så prøv at sætte labels på. +* Ian anbefaler protogé +* Ian fremviser Scholia og Hypothes.is til use gruppen +* Fælleslæsning + * Jonas mener ikke der er noget vi skal læse + +# Bilag 4 - 3. Vejledermøde 19/3 +* Vi snakker kort om den anden gruppes problemformuleringsseminar +* Hans fortæller at det er blevet bedre, + * Mener stadig at det er "sprængfyldt" + * Vi skal fjerne kollaborativ læring +* Hans mener at alt er blevet MEGET bedre og at det er mere sammenhængende. + * Vi har et klart projekt! +* Vi laver en IT forundersøgelse + * Vi foretager den på en speciel måde + * Normalt ville den tage udgangspunkt i at der er en brugersituation + * slutbruger: Virker lortet? + * Ansætter slutbrugeren + * Stakeholderanalyse + * Kigge på eksisterende systemer + * Hvor kan vi optimere vores økonomiske input + * Der eksisterer en måde at kigge på eksisterende teknologi + * PPL + * Ideen om det semantiske web + * Er der en harmoni mellem disse? + * Meget anderledes + * Grafteori er et delgrundlag til at lave vores projekt + * Det handler ikke om hvad grafteori er, men hvordan det bliver brugt +* ANT er en fælde +* Det, vejleder nævner, "lugter" af aktionsforskning +* "Postfænomenologisk" + * Hvordan påvirker teknologi mennesker? + * F.eks. hvordan påvirker Moodle studerende +* Hvordan vil vi bygge med lego der er digitalt? +* Noget andet end det nuværende er optimalt +* Ikke bygge noget ud fra en teknologi som lige er muligt +* Det handler ikke om at vi specifikt skal forstå ppl + * Hvad er det for en del af det der er fast? +* postphenomenological invesigtations + +# Bilag 5 - Noter fra problemformuleringsseminar +* Mange af deres noter har vi kigget på +* Ikke nævne f.eks. OCR i indledningen +* Vi mangler belæg til vores påstande - udddyb mere og brug flere citater +* Mere på semesterbindingen - Skeive mere om hvilken dimmension vi vil koble til +* De overlevede at vi sendte pfs som en prototype +* Vær realistiske! +* Det er så godt at vi vil bruge Sine som et ekspertintverview! +* Hvordan kan disse digitale redskaber blive anvendt(scho. hyp.)? +* Starte med at læse os ind på hvem sine og hendes far er +* Vi skal ikke skrive skole eller undervisning. +* Det er en god idé at læse knud's bøger om PPL og læring (Bogen hedder "læring") + * Knud Illeris + * Vi skal finde bibliotikar +* Lærignsfællesskaber - som ruc prøver at rammesætte +* At bygge redskaber rundt om PPL - i stedet for at sætte PPL i en boks +* Hvordan kan man bruge en database som scholia i et kollektivt læringsfællsskab som ruc er en del af. +* Hvordan skal læringmiljhøet tilrættelækkes så det kan bruges kollektivt +* Ruc skal så understøtte det så det ikke bare er noget der foregår derhjemme +* Kan man gøre det til en del af rucs egne værktøjer, som der bliver præsenteret til nye elever +* "Digitale træthed" +* Hvordan validere vi viden fra værktøjer som hypothesis og scholia +* Hvilke udfordringer og potentialer rummer scholia for at kunne understøtte et læringsmiljø - Hvilke problemer knytter sig til det + * læring mellem udvikling og tilpasnign -> Knud Illeris + * Læringsteorier -> Knud Illeris +* Udfordringer og potentialer af integration af scholia med ruc <- igen +* Flere arbejdsspørgsmål + * Hvad er problemorienteret læring? + * Knud Illeris + * Hvad peger teori på? + * Hvad er centralt i et problemorienteret læringsmiljø? + * Hvad peger forskning på er centralt? +* Ruc har uudnyttede muligheder +* problemer med IT + * Hvad er potentialet af denne "nye" teknologi + * Ikke skyde ned på rucs eksisterende it, men kigge med afsæt af ppl, hvordan kan vi så understøtte PPL +* Nye teknologier tager udgangspunkt i "nye" mennesker + * Man bliver hurtigt gammel i IT +* Nogle skal hjælpe til af formidle teknologi - punktum. +* "i mit hoved er ruc stadig et foregangsuniversitet" +* Vi mangler metodeafsnit + * Hvilken viden regner vi med at opnå? + * hvilke teorier og begreber vil vi anvende + * hvem vil vi tale med +* Teknologidelen dykker ned i postfænomenologi |