summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_bilag_3.qmd
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-04-02 20:33:13 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-04-02 20:33:13 +0200
commitb120b8f3ddee38bf9e8b72b7dfce4bcb41d321ac (patch)
treece6663a2130bbf5f04f2285d287f3902c3c298dc /worlding/_bilag_3.qmd
parentcff4620cc13e5971eb5996e51aa67b3dcaec897e (diff)
split into chapters
Diffstat (limited to 'worlding/_bilag_3.qmd')
-rw-r--r--worlding/_bilag_3.qmd103
1 files changed, 103 insertions, 0 deletions
diff --git a/worlding/_bilag_3.qmd b/worlding/_bilag_3.qmd
new file mode 100644
index 0000000..a8bf477
--- /dev/null
+++ b/worlding/_bilag_3.qmd
@@ -0,0 +1,103 @@
+# Bilag 3 - Supergruppemøde 18/3
+* Ordstyrer: Ian Valentin
+* Referant: Sebastian
+* Første punkt
+ * Alle skal tjekke crab.fit, og se om alle kan på de rigtige dage.
+* Umiddelbart er alle på til et supergruppemøde hver uge
+ * Tid: Hver onsdag, efter forlæsning eller kl. 12.
+ * Det er okay hvis man en dag ikke kan
+ * Det kan også være online
+* Skrivestil
+ * (udskudt til alle grupper har en smule erfaring med bruge HedgeDoc)
+* Algoritmer
+ * Kode-gruppens opgave handler faktisk ikke rigtigt om grafteori,
+ men fokuserer på programmer som underliggende har med grafteori at gøre
+* Klassificeringer
+ * Hvis du skulle kigge på mellemøsten og skulle sætte det i bås,
+ * Hvad er det der sker?
+ * Semantik vil sige at man sætter et label på ting
+ * Hvis man ser på en tekst, så prøv at sætte labels på.
+* Ian anbefaler protogé
+* Ian fremviser Scholia og Hypothes.is til use gruppen
+* Fælleslæsning
+ * Jonas mener ikke der er noget vi skal læse
+
+# Bilag 4 - 3. Vejledermøde 19/3
+* Vi snakker kort om den anden gruppes problemformuleringsseminar
+* Hans fortæller at det er blevet bedre,
+ * Mener stadig at det er "sprængfyldt"
+ * Vi skal fjerne kollaborativ læring
+* Hans mener at alt er blevet MEGET bedre og at det er mere sammenhængende.
+ * Vi har et klart projekt!
+* Vi laver en IT forundersøgelse
+ * Vi foretager den på en speciel måde
+ * Normalt ville den tage udgangspunkt i at der er en brugersituation
+ * slutbruger: Virker lortet?
+ * Ansætter slutbrugeren
+ * Stakeholderanalyse
+ * Kigge på eksisterende systemer
+ * Hvor kan vi optimere vores økonomiske input
+ * Der eksisterer en måde at kigge på eksisterende teknologi
+ * PPL
+ * Ideen om det semantiske web
+ * Er der en harmoni mellem disse?
+ * Meget anderledes
+ * Grafteori er et delgrundlag til at lave vores projekt
+ * Det handler ikke om hvad grafteori er, men hvordan det bliver brugt
+* ANT er en fælde
+* Det, vejleder nævner, "lugter" af aktionsforskning
+* "Postfænomenologisk"
+ * Hvordan påvirker teknologi mennesker?
+ * F.eks. hvordan påvirker Moodle studerende
+* Hvordan vil vi bygge med lego der er digitalt?
+* Noget andet end det nuværende er optimalt
+* Ikke bygge noget ud fra en teknologi som lige er muligt
+* Det handler ikke om at vi specifikt skal forstå ppl
+ * Hvad er det for en del af det der er fast?
+* postphenomenological invesigtations
+
+# Bilag 5 - Noter fra problemformuleringsseminar
+* Mange af deres noter har vi kigget på
+* Ikke nævne f.eks. OCR i indledningen
+* Vi mangler belæg til vores påstande - udddyb mere og brug flere citater
+* Mere på semesterbindingen - Skeive mere om hvilken dimmension vi vil koble til
+* De overlevede at vi sendte pfs som en prototype
+* Vær realistiske!
+* Det er så godt at vi vil bruge Sine som et ekspertintverview!
+* Hvordan kan disse digitale redskaber blive anvendt(scho. hyp.)?
+* Starte med at læse os ind på hvem sine og hendes far er
+* Vi skal ikke skrive skole eller undervisning.
+* Det er en god idé at læse knud's bøger om PPL og læring (Bogen hedder "læring")
+ * Knud Illeris
+ * Vi skal finde bibliotikar
+* Lærignsfællesskaber - som ruc prøver at rammesætte
+* At bygge redskaber rundt om PPL - i stedet for at sætte PPL i en boks
+* Hvordan kan man bruge en database som scholia i et kollektivt læringsfællsskab som ruc er en del af.
+* Hvordan skal læringmiljhøet tilrættelækkes så det kan bruges kollektivt
+* Ruc skal så understøtte det så det ikke bare er noget der foregår derhjemme
+* Kan man gøre det til en del af rucs egne værktøjer, som der bliver præsenteret til nye elever
+* "Digitale træthed"
+* Hvordan validere vi viden fra værktøjer som hypothesis og scholia
+* Hvilke udfordringer og potentialer rummer scholia for at kunne understøtte et læringsmiljø - Hvilke problemer knytter sig til det
+ * læring mellem udvikling og tilpasnign -> Knud Illeris
+ * Læringsteorier -> Knud Illeris
+* Udfordringer og potentialer af integration af scholia med ruc <- igen
+* Flere arbejdsspørgsmål
+ * Hvad er problemorienteret læring?
+ * Knud Illeris
+ * Hvad peger teori på?
+ * Hvad er centralt i et problemorienteret læringsmiljø?
+ * Hvad peger forskning på er centralt?
+* Ruc har uudnyttede muligheder
+* problemer med IT
+ * Hvad er potentialet af denne "nye" teknologi
+ * Ikke skyde ned på rucs eksisterende it, men kigge med afsæt af ppl, hvordan kan vi så understøtte PPL
+* Nye teknologier tager udgangspunkt i "nye" mennesker
+ * Man bliver hurtigt gammel i IT
+* Nogle skal hjælpe til af formidle teknologi - punktum.
+* "i mit hoved er ruc stadig et foregangsuniversitet"
+* Vi mangler metodeafsnit
+ * Hvilken viden regner vi med at opnå?
+ * hvilke teorier og begreber vil vi anvende
+ * hvem vil vi tale med
+* Teknologidelen dykker ned i postfænomenologi