summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_baggrund.qmd
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-04-07 15:58:02 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-04-07 15:58:02 +0200
commitb0aa540ba6dbac045067b13c94c8f0eda695ff15 (patch)
tree37aed257e5b11555182c5adf07b53eb80e09cd1e /worlding/_baggrund.qmd
parentd7995c64a714dc2541fede75e4aafa8a3db3142d (diff)
comment out notes from previous teams
Diffstat (limited to 'worlding/_baggrund.qmd')
-rw-r--r--worlding/_baggrund.qmd24
1 files changed, 14 insertions, 10 deletions
diff --git a/worlding/_baggrund.qmd b/worlding/_baggrund.qmd
index cc617b9..e473363 100644
--- a/worlding/_baggrund.qmd
+++ b/worlding/_baggrund.qmd
@@ -2,13 +2,15 @@
---
+<!-- FIXME: noter fra tidl. grupper
+
# Introduktion
<!--
Baggrund og problemformulering
Formål med projekt
Overblik over projektets opbygning
--->
+--FIXME>
I dagens digitale tidsalder står læring og dens facilitering overfor udfordringer,
hvor komplekst tekstmateriale kræver effektive værktøjer
@@ -52,7 +54,7 @@ med fri bevægelse af viden mellem studerende og professorer i fokus
vha. hypothes.is som offentligt, dynamisk annotationsmedie
frem for - eller som støtte til - moodle
som statisk modulbaseret læringsplatform.
--->
+--FIXME>
<!--
Hans' kritik:
@@ -63,12 +65,12 @@ relativt overfladisk konstatere
at Moodle ikke understøtter de identificerede behov,
og bruge energien på argumenter om
hvordan Scholia/Hypothes.is understøtter dem.
--->
+--FIXME>
<!--
Jonas' kritik:
Lyder for fluffy at snakke om "fri bevægelse"
--->
+--FIXME>
Semantisk web:
Med afsæt i en praktisk behovsanalyse
@@ -152,7 +154,7 @@ under hver deres design & konstruktionsfaglige koncept i en vidensgraf.
<!--
Understøttelse af pædagogisk læring og PPL,
ved hjælp af datadrevet teknologier som grafteori
--->
+--FIXME>
## Problemfelt
@@ -222,7 +224,7 @@ og for andre at efterprøve.
<!--
Identifikation af målgrupper og analyse af behov og krav for målgrupperne
--->
+--FIXME>
Problemstillingen,
som vi har valgt at tage udgangspunkt i,
@@ -263,7 +265,7 @@ særligt i forhold til at abstrahere akademiske begreber som ontologier?*
<!--
Underspørgsmål om design og konstruktion af grafontologier,
til at sikre dækning af Design og Konstruktion
--->
+--FIXME>
*Hvordan kunne en grafontologi omfattende akademiske begreber designes,
så de understøtter kollaborativ akademisk læring,
@@ -297,7 +299,7 @@ som stilladsering, bridging og constructive alignment
danne inspiration
for nye grafteoribaserede læringsværktøjer
til universitetsstuderende?
--->
+--FIXME>
> Hvilke muligheder og begrænsninger kan der være
> for problemorienteret projektlæring
@@ -307,7 +309,7 @@ til universitetsstuderende?
<!--
Underspørgsmål om sproget RDF som teknologisk system,
til at sikre dækning af TSA
--->
+--FIXME>
> Hvordan fungerer redskaberne Scholia og Hypothes.is
> i forhold til grafbaseret håndtering af videnskabelige begreber?
@@ -316,8 +318,10 @@ til at sikre dækning af TSA
Underspørgsmål
om design og konstruktion af praktisk vejledning,
til at sikre dækning af Design og Konstruktion
--->
+--FIXME>
> Hvordan kan studerende og forelæsere konkret vejledes
> i brug af Scholia og Hypothes.is,
> for en hensigtsmæssig understøttelse af problemorienteret projektlæring?
+
+-->