diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-04-07 15:58:02 +0200 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-04-07 15:58:02 +0200 |
commit | b0aa540ba6dbac045067b13c94c8f0eda695ff15 (patch) | |
tree | 37aed257e5b11555182c5adf07b53eb80e09cd1e /worlding/_baggrund.qmd | |
parent | d7995c64a714dc2541fede75e4aafa8a3db3142d (diff) |
comment out notes from previous teams
Diffstat (limited to 'worlding/_baggrund.qmd')
-rw-r--r-- | worlding/_baggrund.qmd | 24 |
1 files changed, 14 insertions, 10 deletions
diff --git a/worlding/_baggrund.qmd b/worlding/_baggrund.qmd index cc617b9..e473363 100644 --- a/worlding/_baggrund.qmd +++ b/worlding/_baggrund.qmd @@ -2,13 +2,15 @@ --- +<!-- FIXME: noter fra tidl. grupper + # Introduktion <!-- Baggrund og problemformulering Formål med projekt Overblik over projektets opbygning ---> +--FIXME> I dagens digitale tidsalder står læring og dens facilitering overfor udfordringer, hvor komplekst tekstmateriale kræver effektive værktøjer @@ -52,7 +54,7 @@ med fri bevægelse af viden mellem studerende og professorer i fokus vha. hypothes.is som offentligt, dynamisk annotationsmedie frem for - eller som støtte til - moodle som statisk modulbaseret læringsplatform. ---> +--FIXME> <!-- Hans' kritik: @@ -63,12 +65,12 @@ relativt overfladisk konstatere at Moodle ikke understøtter de identificerede behov, og bruge energien på argumenter om hvordan Scholia/Hypothes.is understøtter dem. ---> +--FIXME> <!-- Jonas' kritik: Lyder for fluffy at snakke om "fri bevægelse" ---> +--FIXME> Semantisk web: Med afsæt i en praktisk behovsanalyse @@ -152,7 +154,7 @@ under hver deres design & konstruktionsfaglige koncept i en vidensgraf. <!-- Understøttelse af pædagogisk læring og PPL, ved hjælp af datadrevet teknologier som grafteori ---> +--FIXME> ## Problemfelt @@ -222,7 +224,7 @@ og for andre at efterprøve. <!-- Identifikation af målgrupper og analyse af behov og krav for målgrupperne ---> +--FIXME> Problemstillingen, som vi har valgt at tage udgangspunkt i, @@ -263,7 +265,7 @@ særligt i forhold til at abstrahere akademiske begreber som ontologier?* <!-- Underspørgsmål om design og konstruktion af grafontologier, til at sikre dækning af Design og Konstruktion ---> +--FIXME> *Hvordan kunne en grafontologi omfattende akademiske begreber designes, så de understøtter kollaborativ akademisk læring, @@ -297,7 +299,7 @@ som stilladsering, bridging og constructive alignment danne inspiration for nye grafteoribaserede læringsværktøjer til universitetsstuderende? ---> +--FIXME> > Hvilke muligheder og begrænsninger kan der være > for problemorienteret projektlæring @@ -307,7 +309,7 @@ til universitetsstuderende? <!-- Underspørgsmål om sproget RDF som teknologisk system, til at sikre dækning af TSA ---> +--FIXME> > Hvordan fungerer redskaberne Scholia og Hypothes.is > i forhold til grafbaseret håndtering af videnskabelige begreber? @@ -316,8 +318,10 @@ til at sikre dækning af TSA Underspørgsmål om design og konstruktion af praktisk vejledning, til at sikre dækning af Design og Konstruktion ---> +--FIXME> > Hvordan kan studerende og forelæsere konkret vejledes > i brug af Scholia og Hypothes.is, > for en hensigtsmæssig understøttelse af problemorienteret projektlæring? + +--> |