diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-03-02 11:44:09 +0100 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-03-02 11:44:09 +0100 |
commit | e8bfd649c68623ca2cbf4a317e06c6f63fd86c38 (patch) | |
tree | 68136d0a50a539baf2abee32b5abbb630bcb07ca /learn | |
parent | 1085b88ad09c7396cf16eb4b5b7ab9931ee8a9a2 (diff) |
update report content from pads
Diffstat (limited to 'learn')
-rw-r--r-- | learn/index.qmd | 54 |
1 files changed, 54 insertions, 0 deletions
diff --git a/learn/index.qmd b/learn/index.qmd index fcdfe36..4268507 100644 --- a/learn/index.qmd +++ b/learn/index.qmd @@ -63,6 +63,17 @@ FIXME: Tredje underspørgsmål omformuleret mere snævert, måske? Hands-on brug af eksisterende semantiske læringsredskaber i [supergruppen]. +Finde centrale begreber på websiden +https://sheilapontis.com/2015/06/04/design-thinking-revised/ + +Prøve at skitsere hvordan begreberne relaterer til hinanden - er nogle begreber de samme (flere or for samme begreb)? Er nogle begreber overordnede? Er nogle sideordnede? + +Kigge på programmer til at formalisere begrebsrelationer. +F.eks. WebVOWL, Protege, SDML. +Pas på at det handler om at *modellere* vidensgrafer, +og kun sekundært at *visualisere* dem +(som visuelle grafer, som er noget andet end vidensgrafer). + Evaluering af eksisterende semantiske ontologier til brug i modellering af læring ved RUC HumTek, undersøgelse af relevante @@ -119,3 +130,46 @@ sammenlignet med eksisterende læringsredskaber ::: {#refs .foo} ::: \endgroup + +# Bilag + +FIXME: drop mødenoter som bilag i den endelige rapport + +## Møde 2024-03-02 + +### Aftale gruppemøder de næste to uger frem + +### Finde tidspunkter at foreslå til næste vejledermøde + +### Konkret fumle med vidensgrafer + +### Finde litteratur + +Hvilke (helst videnskabelige) tekster understøtter +hvad vi har fumlet med, +og hvad vi *vil* fumle videre med. + +### Beslutte hjemmeopgaver + +Hvad skal vi hver især lave **forud** for næste gruppemøde? + +Oprette personlig konto hos Hypothes.is? + +Lave forskellige opslag i Scholia, +på hhv. forskere og artikler og begreber? + +Installere og lege med Protege? + +### Beslutte næste fumlen + +Hvad skal vi lave sammen næste gang(e) vi mødes? + +Hjælpe hinanden med at opsætte Hypothes.is konti? + +Opsætte en gruppepulje i Hypothes.is, +og dele annotationer om Pontis' webside med hinanden? + +Diskutere hvordan vi skal forstå Scholias opslag om Pontis, +og hvad vi kan bruge opslaget til? + +### Forberede problemformuleringsseminar |