summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/code/index.qmd
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-03-15 11:19:04 +0100
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-03-15 11:19:04 +0100
commita52dd869811e904ded01ae6c5a364a4144c312ac (patch)
treec16121ee66039e84344307e01e7384d90f203e19 /code/index.qmd
parent0d56d15347f4964f9ba6f1f085477b0d6a650d23 (diff)
update content
Diffstat (limited to 'code/index.qmd')
-rw-r--r--code/index.qmd58
1 files changed, 53 insertions, 5 deletions
diff --git a/code/index.qmd b/code/index.qmd
index b008589..218dcc5 100644
--- a/code/index.qmd
+++ b/code/index.qmd
@@ -303,9 +303,14 @@ indenfor problemorienteret projektlæring,
ved brug af af semantiske værktøjer til navigation og annotation
af begreber indenfor materialets vidensfelt.
-@Bjørn_2006 undersøger problemorienteret projektlæring ved fjernundervisning.
-
-@Goy_2017 undersøger forbedring af burgeroplevelse ved kollaborativ annotation,
+Omkring PPL specifikt
+relateret til digitale redskaber mere løst,
+undersøger @Bjørn_2006 problemorienteret projektlæring ved fjernundervisning.
+
+Om semantiske digitale redskaber specifikt
+relateret til videnskabelig læring mere løst,
+undersøger @Kanza_2019 semantiske redskaber til videnskabelig annotation,
+@Goy_2017 undersøger forbedring af brugeroplevelse ved kollaborativ annotation
vha. semantisk klassificering af og ræsonnement om mærkatnavne.
@Frederiksen_2016 vejleder bibliotekarer i brug af Hypothes.is.
@@ -470,8 +475,51 @@ eksempelvis belyst gennem [Diamond Open Access].
<!-- https://pad.degrowth.net/mJnfBHZ7Qr2W1Hu-QppL8A -->
{{< include _gantt.qmd >}}
-# Punkter til dagsorden for næste møde
-
+# Bilag 2: Kommende opgaver
+
+* Opstille masterplan
+ * Gennemgå hvor meget tid hvert gruppemedlem forventer at investere
+ (side 88-89 i "den lille røde")
+ * Gennemgå gruppearbejdsforståelse for hvert gruppemedlem
+ (side 49-53 i "den lille røde")
+ * Diskutere overordnet arbejdsrytme
+ (side 66-67 og 80-81 i "den lille røde")
+ * evt. fordele opgaver så vi hver har særlig "mission"?
+ * Diskutere overordnede arbejdsfaser
+ (side 93-94 i "den lille røde")
+ * Skistere en plan
+ (side 96-99 i "den lille røde")
+ * feedback til opponentgruppe
+ * forberede oplæg i god tid før hvert vejledermøde
+ * interview?
+ * ...
* Gennemgå kilder
* Annotere relevans for alle allerede fundne kilder
* Diskutere om nogle kilder bør undersøges bredere (kildens kilder)
+ * Omtale kilder på relevante steder i rapporten
+* Forstå PPL
+ * Læse kapitel 1 og 2 i "den lille røde"
+ * Diskutere hvilke dele af PPL der er relevant her
+* Forstå semantiske grafer
+ * Læse kilder og supergruppewebsite
+ * Deltage i supergruppemøder og -workshops
+ * Diskutere hvilke dele af semantiske grafer der er relevante her
+* Forstå konkrete semantiske læringsredskaber
+ * Anvende Scholia
+ * Anvende Hypothes.is
+ * Undersøge lignende alternativer
+ * Overveje ikke-digitale paralleller indenfor PPL-praksis
+ * Diskutere semantiske aspekter ved redskaberne
+ * Diskutere PPL-relaterede aspekter ved redskaberne
+ * Diskutere styrker og svagheder ved brug af redskaberne
+ * ...overfor alternative ikke-digitale metoder
+ * ...overfor alternative digitale redskaber
+ * ...overfor fremtidige skitserede forbedringer
+* Give feedback til opponentgruppe
+ * Læse oplæg hver især
+ * Annotere oplæg hver især
+ * Diskutere annotationer
+ * Diskutere og formulere (både positiv og negativ) kritik
+ (side 108-109 i "den lille røde")
+ * Opstille præsentation af kritik
+ (f.eks. slideshow og/eller annoteret PDF)