summaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-06 09:39:55 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-06 09:39:55 +0200
commit381d5e51f381d5668a71b200d1c907e6605618ef (patch)
tree57ae397267ed7f50c706cb652d0321cb3b229f45
parent337944f58fdef7ec916dec15cbfb124e700ac6f6 (diff)
lowercase words
-rw-r--r--interview/expert1/index.qmd15
-rw-r--r--interview/expert2/index.qmd68
2 files changed, 42 insertions, 41 deletions
diff --git a/interview/expert1/index.qmd b/interview/expert1/index.qmd
index 4c58ae7..177df53 100644
--- a/interview/expert1/index.qmd
+++ b/interview/expert1/index.qmd
@@ -51,7 +51,7 @@ altså en bog i sig selv er uinteressant
kun fordi den siger noget I er interesserede i
[[00:00:49]]{#49} **Jonas**:
-Jeg tror vi bliver nødt til at fortælle om hvad vores projekt går ud på ·
+jeg tror vi bliver nødt til at fortælle om hvad vores projekt går ud på ·
fordi
[[00:00:52]]{#52} **Jonas**:
jeg tror faktisk at vi er tættere på det end på det
@@ -103,7 +103,8 @@ det er ·
som værktøj der er vi fascineret af teknik
det er derfor vi har valgt humtech sandsynligvis
-[[00:02:11]]{#131} **Jonas**: Og så støder vi på dig og en bog som snakker om ·
+[[00:02:11]]{#131} **Jonas**:
+og så støder vi på dig og en bog som snakker om ·
processen at lære ·
stillet op imod digitalisering
@@ -139,7 +140,7 @@ nej de digitale værktøjer som du identificerer gennem dine interviews ·
men det som folk generelt set praktiserer er jo ikke al digitalisering ·
det er hvad der er gængs ·
hvad der er populært ·
-og jeg vil gerne skrive under på at det der er populært af IT-udstyr er ikke generelt set understøttende for dybere læring ·
+og jeg vil gerne skrive under på at det der er populært af _I_T_ udstyr er ikke generelt set understøttende for dybere læring ·
men det er muligt at aktivt bruge ·
anvende digitale værktøjer til understøttelse af dybere læring
@@ -163,7 +164,7 @@ altså der er læringsprocesser og digitalisering ·
hvordan hænger det sammen ·
hvor kan det hjælpe digitalisering ·
hvor kan det ikke ·
-altså I går i hjertet og det er Tentacular Learning ·
+altså I går i hjertet og det er tentacular learning ·
hvor vi forbinder os ·
og den indholdsmæssige dimension ·
og så siger I ·
@@ -204,7 +205,7 @@ ikke bare være blind ·
og det er de fleste ·
og ikke mange tænker lige hvordan I tænker ·
og så er I allerede et skridt videre ·
-Og i den rigtige retning ·
+og i den rigtige retning ·
jeg er med jer ·
og jeg har selvfølgelig også ikke det sidste svar ·
men jeg siger at vi skal tænke over det ·
@@ -249,7 +250,7 @@ men de gør også ·
og det er dobbelt (uf) ·
skal vi forstå ·
(uf) ·
-Også med chat_G_P_T for eksempel ·
+også med chat_G_P_T for eksempel ·
med alle de digitale ting
[[00:07:54]]{#474} **Jonas**:
@@ -264,7 +265,7 @@ det er
ja
[[00:08:02]]{#482} **Jonas**:
-Jeg skal lige dræbe den her
+jeg skal lige dræbe den her
[[00:08:04]]{#484} **Ernst**:
de maskiner de gør noget ·
diff --git a/interview/expert2/index.qmd b/interview/expert2/index.qmd
index d6bc936..66fb285 100644
--- a/interview/expert2/index.qmd
+++ b/interview/expert2/index.qmd
@@ -86,7 +86,7 @@ ja
[[00:00:59]]{#59} **Ernst**:
fortæl mig lidt hvad jeg skal gøre ·
-Og hvad vi skal lave ·
+og hvad vi skal lave ·
så har jeg en ide
[[00:01:09]]{#69} **Ian**:
@@ -201,7 +201,7 @@ det siger ikke noget ·
det er tilfældigt at det ligger her
[[00:03:56]]{#236} **Jonas**:
-Ja om det er det niveau eller det niveau det er kun en måde at tegne på
+ja om det er det niveau eller det niveau det er kun en måde at tegne på
[[00:04:01]]{#241} **Ernst**:
hm ·
@@ -236,10 +236,10 @@ hvad er det vi har forstået eller ikke har forstået
[[00:05:10]]{#310} **Ernst**:
hm ·
-Ja okay ·
+ja okay ·
altså ·
i det generelle synes jeg det er interessant ·
-Jeg kigger på ·
+jeg kigger på ·
hvad er vigtige begreber og hvordan hænger de sammen og jeg kan lide den struktur
altså den er ·
fra worlding starter det og til tentacular ·
@@ -316,7 +316,7 @@ men cause er sådan noget ·
cause and effekt er mekanisk tænkning ·
det samme med stimulate ·
det er stimuli ·
-Det er stimuli response ·
+det er stimuli response ·
det er mekanisk tænkning ·
bedre affect ·
ikke effect ·
@@ -366,14 +366,14 @@ så ·
I affect the machine when I put my thumbs on it
[[00:08:28]]{#508} **Jonas**:
-Jeg bliver også forirret når du afviser påvirket ·
+jeg bliver også forirret når du afviser påvirket ·
for det synes jeg er en direkte oversættelse af affect
[[00:08:33]]{#513} **Ernst**:
of affect ·
måske forstår jeg ikke helt det danske ord påvirker ·
men virker er effect ·
-Påvirker er effect on
+påvirker er effect on
[[00:08:42]]{#522} **Jonas**:
ja det er jeg med på
@@ -386,7 +386,7 @@ jeg bliver ·
hvordan bliver jeg påvirket ·
det har at gøre med mig ·
med subjektet ·
-Og affect har også mere også mig med ·
+og affect har også mere også mig med ·
[[00:09:05]]{#545} **Jonas**:
meget spændende ·
@@ -394,7 +394,7 @@ men jeg tror simpelthen vi skal grave ned i ordenes begrebslighed i de forskelli
for det er muligt at der er nogle nuancer der
[[00:09:16]]{#556} **Ian**:
-Vi har brugt mange timer på at prøve at finde rigtig ord ·
+vi har brugt mange timer på at prøve at finde rigtig ord ·
[[00:09:19]]{#559} **Ernst**:
@@ -440,7 +440,7 @@ ja
men som stadig er en del af processen hernede ·
så altså måden din læring bliver dybere ·
det er gennem kvalitative læringsspring som kommer af en affinitiv bevægelse
-Som breder et emne ud for at du så kan definere det på et nyt plan ·
+som breder et emne ud for at du så kan definere det på et nyt plan ·
så der mangler noget hernede for eksempel ·
men det er fordi ·
det har også været svært at definere hvordan det helt konkret hænger sammen
@@ -481,7 +481,7 @@ men også at ·
du ved hvis en blæksprutte ·
det var det visuelle eksempel jeg kunne finde på ·
hvis en blæksprutte kun er ekspansiv og affinitiv så kommer dens tentakler til at løbe fra den ·
-Så på en eller anden måde så er den defensiv i at den ligesom er forsigtig med sine tentakler
+så på en eller anden måde så er den defensiv i at den ligesom er forsigtig med sine tentakler
og den hele tiden er ·
der er noget ved at du vil gerne forsvare i dit hoved den opfattelse du har af verden ·
og der er måske nogle mekanismer som er defensive men som ikke er så eksterne ·
@@ -571,7 +571,7 @@ og måske ikke ·
hvis du kun er ekspansiv så kommer du ikke til at kategorisere måske
[[00:15:31]]{#931} **Ernst**:
-Jeg er ikke sikker ·
+jeg er ikke sikker ·
altså den første del den kan jeg følge ·
[[00:15:36]]{#936} **Ian**:
@@ -690,7 +690,7 @@ det er det vi ·
då der er noget ·
[[00:18:45]]{#1125} **Ernst**:
-Det kan være ·
+det kan være ·
jeg ikke har tænkt meget over det og måske har I også ret med den der
[Ernst peger på kobling i den visuelle graf mellem DefensiveReason og DefiniveMovement]
@@ -727,7 +727,7 @@ men da var det ·
måske har I ret med det
[[00:19:43]]{#1183} **Jonas**:
-Men hvis øvelsen går på at ·
+men hvis øvelsen går på at ·
det her skal reflektere hvad du siger ·
[[00:19:49]]{#1189} **Ernst**:
@@ -774,7 +774,7 @@ det er to forskellige ting ·
men alligevel ·
hvis man ·
bare at forstå noget og tænke så forandrer man det allerede lidt ·
-Altså det man tænker det (uf) ·
+altså det man tænker det (uf) ·
ellers kan man ikke forstå det
[[00:21:21]]{#1281} **Ian**:
@@ -789,7 +789,7 @@ rigtigt
hvor hvis du lige pludseligt griber fat om det de prøver at beskrive ·
og du ser bag teksten ·
hvad er det for et fænomen ·
-Nå ja men det fænomen det kender jeg jo også lidt for jeg lærer selv tit ·
+nå ja men det fænomen det kender jeg jo også lidt for jeg lærer selv tit ·
så kan man forholde det til det ·
så er der en dialog
@@ -1157,9 +1157,9 @@ ah så er her en forklaring af det her
og derefter på kildeteksten i højre side]
[[00:36:34]]{#2194} **Ernst**:
-Næ det er også en tekst hvor jeg som læser relaterer
+næ det er også en tekst hvor jeg som læser relaterer
og hvad I gør nu er at bringe de forskellige tekster i dialog til hinanden ·
-Altså hvor hvad du skriver udvider det her ·
+altså hvor hvad du skriver udvider det her ·
og lærer det mere ·
det er interessant ·
og jeg er enig med jer
@@ -1352,7 +1352,7 @@ og transparens i systemet
super
[[00:41:46]]{#2506} **Jonas**:
-Så det taler muligvis ·
+så det taler muligvis ·
hvis vi forstår ret ·
vi har fundet det meget sent så ·
vi har ikke verificeret det endnu
@@ -1393,7 +1393,7 @@ rigtigt ·
som experimental practice med alternative måder ·
[[00:42:51]]{#2571} **Jonas**:
-Men det eksempel han kommer med
+men det eksempel han kommer med
[[00:42:54]]{#2574} **Ernst**:
caring for the common good ·
@@ -1492,13 +1492,13 @@ vores hypotese om hvordan vi kunne evaluere ·
har vi lært noget ·
giver det mening den logik ·
eller hvordan ville du sige at man kan evaluere at have lært noget ·
-Jo jeg kender godt _A_B_ testen ·
+jo jeg kender godt _A_B_ testen ·
vi kan lave et krydsforhør først og så et krydsforhør bagefter ·
men det kræver at der er nogle ovenover os som kan organisere det ·
som ikke er os selv
[[00:47:44]]{#2864} **Ernst**:
-Ja ·
+ja ·
altså det er spørgsmålet ·
hvordan evaluerer man om man har lært noget eller ej ·
måske kan I huske at jeg skrev i bogen ·
@@ -1655,7 +1655,7 @@ jeg synes der er ting I forklarer rigtig godt i teksten ·
nogen har jeg lidt svært ved at forstå
[[00:52:10]]{#3130} **Ian**:
-Vi skal jo nok lige få givet en oversigt over de stjerner der ·
+vi skal jo nok lige få givet en oversigt over de stjerner der ·
ikke
[[00:52:13]]{#3133} **Jonas**:
@@ -1702,7 +1702,7 @@ der er forskellige navne for det her projekt ·
og det hed ·
indtil 2010 da hed det Linked Data ·
han ville gerne fremhæve at det hed Linked Open Data ·
-Det var ikke bare det at det var linked ·
+det var ikke bare det at det var linked ·
det var ikke nok ·
det skulle være linked og åbent ·
og så siger han ·
@@ -1813,7 +1813,7 @@ hvis din tekst griber fat i andres tekster ·
hvis du har hyperlinking i din tekst og peger på andres begreber
[[00:56:16]]{#3376} **Ernst**:
-Okay det gør jeg nogle gange ·
+okay det gør jeg nogle gange ·
altså måske ikke med hyperlink men indirekte hyperlink ·
tentacular learning bygger på tentacular thinking
@@ -1931,7 +1931,7 @@ og lever sig ind i din tankegang
for at finde den synapse ·
den kobling ·
hvor her der vil man blive inspireret til at ·
-Hey Ernst sidder i Danmark og tænker noget der er relateret her ·
+hey Ernst sidder i Danmark og tænker noget der er relateret her ·
[[01:00:31]]{#3631} **Ernst**:
jeg forstår den idé og jeg synes det er en god idé ·
@@ -2000,7 +2000,7 @@ men måske er der også noget ·
igennem det digitale skaber man nogle muligheder ·
altså betingelser ·
hvor det kunne være muligt at udvide forståelse af begreber ·
-Det er ikke ?(nødvendigt at gøre)?
+det er ikke ?(nødvendigt at gøre)?
[[01:03:40]]{#3820} **Jonas**:
noget af det jeg tænker det er at digitalisering er i sagens natur præcist ·
@@ -2025,14 +2025,14 @@ det er hvis man overfortolker ·
hvis du trækker mere ud af det end det kan bære ·
de digitaliseringsmiljøer som du fremhæver ·
så knækker filmen ·
-Så sker der noget galt ·
+så sker der noget galt ·
eksempelvis når du peger på Hartmut Rosa
som snakker om den her online mode habit trap ·
online mode habit trap ·
habit er jo at hvis du gør det til en vane at være i online mode ·
hvor Hartmut Rosa snakker om at ·
online mode er at være et sted hvor solen aldrig går ned ·
-Sådan at du som ikke ·
+sådan at du som ikke ·
ligesom en landmand ·
bliver hævet væk fra arbejdspladsen når solen går ned ·
du kan ikke arbejde længere ·
@@ -2085,7 +2085,7 @@ det er en mulighed jeg forstår ·
når jeg har læst jeres tekst ·
I operationaliserer nogle begreber ·
I gør det også i den model her ·
-Og der tænker jeg at nogle gange ·
+og der tænker jeg at nogle gange ·
de ord I har ·
læring er okay ·
men nogle gange har I ·
@@ -2101,7 +2101,7 @@ ja
[[01:07:02]]{#4022} **Ernst**:
og der har jeg tænkt ·
hvorfor bruger I forkortelser ·
-Hvorfor ikke de hele ord ·
+hvorfor ikke de hele ord ·
og undergraver det ikke den meningsskabelse
hvis man bruger sådan nogle forkortelser
@@ -2133,7 +2133,7 @@ end der er plads til i de fem ord der kan være i en titel ·
tilsvarende så går vi ind og siger at ·
[[01:07:49]]{#4069} **Ian**:
-Hvilken en af dem er det
+hvilken en af dem er det
[[01:07:51]]{#4071} **Jonas**:
den der hedder tentakler
@@ -2172,7 +2172,7 @@ ja
[[01:08:19]]{#4099} **Jonas**:
i visualiseringen ·
men vi har ikke kunnet få det til rent teknisk at virke ·
-Så i vores ontologi der ligger der ·
+så i vores ontologi der ligger der ·
lagret indeni ·
hvad du i virkeligheden siger
@@ -2237,7 +2237,7 @@ en menneskelig beskrivelse af det tekniske term
[[01:09:42]]{#4182} **Ernst**:
ja ja ja ·
-Jeg tror ·
+jeg tror ·
så jeg har bemærket en teknisk fejl i jeres
[[01:09:47]]{#4187} **Jonas**: