summaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-05-24 17:13:18 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-04 17:35:42 +0200
commitf14738a52045c16e38b3f4a285b86cb33a197f1b (patch)
tree5b88f34d6667f9b9e9890c2a7c050f2d2e16f6b7
parentb5395e39191a3e678c0844a33d44c7cec1ad2a17 (diff)
add file struktur
-rw-r--r--_TODO.md11
-rw-r--r--worlding/_struktur.qmd45
2 files changed, 45 insertions, 11 deletions
diff --git a/_TODO.md b/_TODO.md
index d7a8a82..c112986 100644
--- a/_TODO.md
+++ b/_TODO.md
@@ -9,17 +9,6 @@ Vi skal have skrevet...
> For 2 studerende minimum 40.800 og maksimum 91.200 antal tegn inkl. mellemrum.
> (ifølge [study.ruc.dk](https://study.ruc.dk/class/view/31211))
-## Indledning
-
-Vores afsæt er i mindre grad vores egen nysgerrighed overfor tekniske dimser,
-og i højere grad et ønske om,
-at studerende *generelt* er bedre klædt på til læring.
-Dette er vores afsæt, men alt for omfattende at undersøge samlet
-[FIXME kom med eksempler på hvad det også omfatter],
-og vi har derfor valgt mere snævert at undersøge,
-om det er *muligt* for digitalisering
-konstruktivt at understøtte den *indholdsmæssige* del af læringsprocesser.
-
## TSA
* find mulig teori og metode
diff --git a/worlding/_struktur.qmd b/worlding/_struktur.qmd
new file mode 100644
index 0000000..ee64221
--- /dev/null
+++ b/worlding/_struktur.qmd
@@ -0,0 +1,45 @@
+# Motivation
+
+Vores studieverden er motiveret
+indefra af et princip om PPL,
+og udefra af krav om målbarhed og succes.
+
+I cyberspace (vores brug af digitalisering) er vi motiveret
+indefra af et håb om relevans af vores digitale evner og fascinationer,
+og udefra af vidensøkonomiens markedskræfters værdisættelse
+af flest mulige facetter af vores deltagelse i videnssamfundet.
+
+I meatspace (vores dagligdag) er vi motiveret
+indefra af en nysgerrighed om videnskabelighed,
+og udefra af SU, husleje, og COOPs madpriser.
+
+# Problemfelt
+
+I vores studieverden opfordres vi vi
+til at arbejde kollektivt og udfra egne interesser,
+og vi præsenteres parallelt for definerende tekster
+som vi gennem forelæsninger føres igennem forståelsen af.
+
+I cyberspace FIXME ...
+
+I meatspace FIXME ...
+
+# Problem
+
+Vi savner anerkendelse
+af vores strategiske sigte om at anvende semantisk modellering
+til at understøtte vores egen akademiske læring på Humtek-studiet,
+idet digitalisering indenfor læringskontekst typisk rubriceres
+som instrumentelt for færdighedstrænende *indlæring*,
+for individualiserende, *tvedelt læring*,
+og/eller modvirkende inklusion og undervisningsdifferentiering.
+
+## Indsnævring
+
+Vores afsæt er i mindre grad vores egen fascination af tekniske dimser,
+og mere det principielle
+i digitaliserings også konstruktive muligheder for læring.
+
+# Metode
+
+# Teori