summaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-03-17 13:42:13 +0100
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-03-17 13:42:13 +0100
commit69729025e8190e43c090fe1f979f53e3f290dfb1 (patch)
tree95c8fb8996250197cd4188a5cd8897484ddb6137
parent0e033772f1b6007bd79e42d421f30c4674fe2a08 (diff)
update content
-rw-r--r--code/index.qmd26
-rw-r--r--learn/index.qmd30
2 files changed, 38 insertions, 18 deletions
diff --git a/code/index.qmd b/code/index.qmd
index 124e1ef..a557e17 100644
--- a/code/index.qmd
+++ b/code/index.qmd
@@ -137,8 +137,8 @@ og for andre at efterprøve.
Vi har i dette projekt valgt at undersøge
følgende problemstilling:
-*Hvordan kunne redskaberne Scholia og Hypothes.is hensigtsmæssigt anvendes
-til at understøtte problemorienteret projektlæring?*
+> Hvordan kunne redskaberne Scholia og Hypothes.is hensigtsmæssigt anvendes
+> til at understøtte problemorienteret projektlæring?
Problemstillingen har vi valgt at bryde op
i følgende underspørgsmål:
@@ -150,18 +150,18 @@ danne inspiration
for nye grafteoribaserede læringsværktøjer
til universitetsstuderende?
-->
-*Hvilke muligheder og begrænsninger kan der være
-for problemorienteret projektlæring
-i anvendelsen af digitale vidensnavigationsredskaber
-som integreret del af læringsprocessen?*
+> Hvilke muligheder og begrænsninger kan der være
+> for problemorienteret projektlæring
+> i anvendelsen af digitale vidensnavigationsredskaber
+> som integreret del af læringsprocessen?
<!--
Underspørgsmål om sproget RDF som teknologisk system,
til at sikre dækning af TSA
-->
-*Hvordan fungerer redskaberne Scholia og Hypothes.is
-i forhold til grafbaseret håndtering af videnskabelige begreber?*
+> Hvordan fungerer redskaberne Scholia og Hypothes.is
+> i forhold til grafbaseret håndtering af videnskabelige begreber?
<!--
Underspørgsmål
@@ -169,8 +169,8 @@ om design og konstruktion af praktisk vejledning,
til at sikre dækning af Design og Konstruktion
-->
-*Hvordan kan studerende og forelæsere konkret vejledes i brug af Scholia og Hypothes.is,
-for en hensigtsmæssig understøttelse af problemorienteret projektlæring?*
+> Hvordan kan studerende og forelæsere konkret vejledes i brug af Scholia og Hypothes.is,
+> for en hensigtsmæssig understøttelse af problemorienteret projektlæring?
## Målgruppe
@@ -359,12 +359,6 @@ til organisering af evalueringer henover et projektforløb.
@Janowicz_2014 om begrebet 5-stjernede data.
-### Noter
-
-* IT "Kvæler"
- * Underemner serveret -> misser proces med at overliggende begreb bundfældes
- * Underemner mangler -> lærer selvstyre om at skabe
-
# Undersøgelser
[FIXME:
diff --git a/learn/index.qmd b/learn/index.qmd
index c9401b9..58a3774 100644
--- a/learn/index.qmd
+++ b/learn/index.qmd
@@ -166,7 +166,9 @@ Vi vil anvende TRIN-modellen gennem projektet når vi arbejde med RDF og semanti
:::
\endgroup
-# Bilag 1: Forudundersøgelser
+# Bilag
+
+## Bilag 1: Forudundersøgelser
Hands-on brug af eksisterende semantiske læringsredskaber
i [supergruppen].
@@ -234,7 +236,7 @@ sammenlignet med eksisterende læringsredskaber
[Resource Description Framework]: https://www.techtarget.com/searchapparchitecture/definition/Resource-Description-Framework-RDF#:~:text=The%20Resource%20Description%20Framework%20
-# Bilag 2: Møder
+## Bilag 2: Møder
Møde 2024-03-02
@@ -279,3 +281,27 @@ opstil graf ud fra [Pontis] teksten
Diskutere hvordan vi skal forstå Scholias opslag om [Pontis],
og hvad vi kan bruge opslaget til?
+## Bilag 3: feedback til opponentgruppe
+
+Problemstilling meget vag. Hvad menes der med forstærker? Hvilke elementer af konflikten kigges der på? Hvilket aspect af konflikten skulle et værktøj påvirke? Spørgsmålet er vagt nok til at "værktøj" kunne betyde "våben".
+
+***Metodiske overvejelser***
+Hvad menes der med semistrukturerede kvantitative interviews? Hvordan skal statiske spørgeskemaer være semistrukturerede? Sigter I efter åbne tekstfelter hvor folk kan svare frit?
+
+Hvordan forholder jeres metode sig til folkemordet i Palæstina? Hvordan vil I koble vestlige brugere af sociale medier sammen med niveauet af destruktion i Mellemøsten?
+
+Hvorfor vil I hive fat i en fra META? Hvad har deres anskuelser at gøre med folkemordet i Palæstina?
+
+Hvordan kobles behaviorism psychology sammen med analyser af kommentarfelter på facebook? Hvad menes der med "understøtte de observationer, der er blevet taget"?
+
+Hvad er et "dæmpende værktøj"? Løsningsforslaget er meget utydeligt, og det er svært at forstå den helhed, der forsøges udarbejdet gennem projektet? Vi havde regnet med, dette værktøj som minimum ville have noget med vidensgrafer at gøre, men intet i skabelonen nævner dette.
+
+"Bubble-theory beskriver en gruppe af mennesker som interagerer med hinanden i et lukket omfang" Hvad har dette med folkemordet at gøre? Hvordan kan brugere af SoMe påvirke mellemøsten hvis de hver er i deres egne bobler?
+
+hvordan har i tænkt at koble jeres problemstilling til jeres arbejdsspørsmål.
+
+
+"Trinnet i discover er koblet til Grounded theory som gør os i stand til at opfange mønstre ved blot at observerer" hvad mener I med blot at observere? hvilke medtoder vil i bruge til at observere folk som bruge SoMe?
+
+
+