summaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-03-15 11:19:04 +0100
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-03-15 11:19:04 +0100
commita52dd869811e904ded01ae6c5a364a4144c312ac (patch)
treec16121ee66039e84344307e01e7384d90f203e19
parent0d56d15347f4964f9ba6f1f085477b0d6a650d23 (diff)
update content
-rw-r--r--code/_gantt.qmd16
-rw-r--r--code/index.qmd58
-rw-r--r--ref.bib15
3 files changed, 76 insertions, 13 deletions
diff --git a/code/_gantt.qmd b/code/_gantt.qmd
index fc0dd12..d573593 100644
--- a/code/_gantt.qmd
+++ b/code/_gantt.qmd
@@ -33,9 +33,9 @@ Projektgruppedannelse: 2024-02-01, 3d
Projektgruppe: milestone, 2024-02-05, 0d
Problemformuleringsoplæg: milestone, 2024-03-12, 0d
Problemformuleringsseminar: 2024-03-20, 1d
-Møde om visuel præsentation: 2024-04-10, 1d
+Møde om visuel præs.: 2024-04-10, 1d
Midtvejsrapport: milestone, 2024-04-22, 0d
-Midtvejsevaluering: 2024-05-05, 3d
+Midtvejseval.: 2024-05-05, 3d
section BK5, TSA II
Forelæsninger: 2024-02-06, 10d
@@ -43,25 +43,25 @@ Forelæsninger: 2024-03-18, 1d
Forelæsninger: 2024-04-02, 8d
Eksamen: milestone, 2024-04-24, 0d
-section BK6, TSA II, Bæredygtige teknologier
+section BK6, TSA II<br>Bæredygtige teknologier
Forelæsninger: 2024-02-06, 13d
Forelæsninger: 2024-03-12, 3d
Eksamen: milestone, 2024-03-26, 0d
-section BK6, TSA II, Kunstig intelligens
+section BK6, TSA II<br>Kunstig intelligens
Forelæsninger: 2024-02-06, 13d
Skriftligt produkt: milestone, 2024-03-11, 0d
Mdt. eksamen: 2024-03-13, 3d
-section Workshop
+section BK4<br>Workshops
Præsentation: 2024-02-12, 1d
Digital Production: 2024-02-26, 10d
Embedded Programming: 2024-02-26, 10d
-Poetiske maskiner: 2024-02-26, 10d
+06 Poetiske maskiner: 2024-02-26, 10d
Showtime: milestone, 2024-03-08, 0d
-section BK4, Design & konstruktion II
-Forelæsninger + øvelser: 2024-04-08, 10d
+section BK4, D&k II
+Forelæsninger: 2024-04-08, 10d
Konference: 2024-04-29, 1d
Aflevering: milestone, 2024-05-06, 0d
```
diff --git a/code/index.qmd b/code/index.qmd
index b008589..218dcc5 100644
--- a/code/index.qmd
+++ b/code/index.qmd
@@ -303,9 +303,14 @@ indenfor problemorienteret projektlæring,
ved brug af af semantiske værktøjer til navigation og annotation
af begreber indenfor materialets vidensfelt.
-@Bjørn_2006 undersøger problemorienteret projektlæring ved fjernundervisning.
-
-@Goy_2017 undersøger forbedring af burgeroplevelse ved kollaborativ annotation,
+Omkring PPL specifikt
+relateret til digitale redskaber mere løst,
+undersøger @Bjørn_2006 problemorienteret projektlæring ved fjernundervisning.
+
+Om semantiske digitale redskaber specifikt
+relateret til videnskabelig læring mere løst,
+undersøger @Kanza_2019 semantiske redskaber til videnskabelig annotation,
+@Goy_2017 undersøger forbedring af brugeroplevelse ved kollaborativ annotation
vha. semantisk klassificering af og ræsonnement om mærkatnavne.
@Frederiksen_2016 vejleder bibliotekarer i brug af Hypothes.is.
@@ -470,8 +475,51 @@ eksempelvis belyst gennem [Diamond Open Access].
<!-- https://pad.degrowth.net/mJnfBHZ7Qr2W1Hu-QppL8A -->
{{< include _gantt.qmd >}}
-# Punkter til dagsorden for næste møde
-
+# Bilag 2: Kommende opgaver
+
+* Opstille masterplan
+ * Gennemgå hvor meget tid hvert gruppemedlem forventer at investere
+ (side 88-89 i "den lille røde")
+ * Gennemgå gruppearbejdsforståelse for hvert gruppemedlem
+ (side 49-53 i "den lille røde")
+ * Diskutere overordnet arbejdsrytme
+ (side 66-67 og 80-81 i "den lille røde")
+ * evt. fordele opgaver så vi hver har særlig "mission"?
+ * Diskutere overordnede arbejdsfaser
+ (side 93-94 i "den lille røde")
+ * Skistere en plan
+ (side 96-99 i "den lille røde")
+ * feedback til opponentgruppe
+ * forberede oplæg i god tid før hvert vejledermøde
+ * interview?
+ * ...
* Gennemgå kilder
* Annotere relevans for alle allerede fundne kilder
* Diskutere om nogle kilder bør undersøges bredere (kildens kilder)
+ * Omtale kilder på relevante steder i rapporten
+* Forstå PPL
+ * Læse kapitel 1 og 2 i "den lille røde"
+ * Diskutere hvilke dele af PPL der er relevant her
+* Forstå semantiske grafer
+ * Læse kilder og supergruppewebsite
+ * Deltage i supergruppemøder og -workshops
+ * Diskutere hvilke dele af semantiske grafer der er relevante her
+* Forstå konkrete semantiske læringsredskaber
+ * Anvende Scholia
+ * Anvende Hypothes.is
+ * Undersøge lignende alternativer
+ * Overveje ikke-digitale paralleller indenfor PPL-praksis
+ * Diskutere semantiske aspekter ved redskaberne
+ * Diskutere PPL-relaterede aspekter ved redskaberne
+ * Diskutere styrker og svagheder ved brug af redskaberne
+ * ...overfor alternative ikke-digitale metoder
+ * ...overfor alternative digitale redskaber
+ * ...overfor fremtidige skitserede forbedringer
+* Give feedback til opponentgruppe
+ * Læse oplæg hver især
+ * Annotere oplæg hver især
+ * Diskutere annotationer
+ * Diskutere og formulere (både positiv og negativ) kritik
+ (side 108-109 i "den lille røde")
+ * Opstille præsentation af kritik
+ (f.eks. slideshow og/eller annoteret PDF)
diff --git a/ref.bib b/ref.bib
index f16490f..dcf8326 100644
--- a/ref.bib
+++ b/ref.bib
@@ -98,6 +98,21 @@
urldate = "2024-03-12",
}
+@Article{Kanza_2019,
+ title = "Too many tags spoil the metadata",
+ subtitle = "investigating the knowledge management of scientific research with semantic web technologies",
+ volume = "11",
+ ISSN = "1758-2946",
+ doi = "10.1186/s13321-019-0345-8",
+ number = "1",
+ journal = "Journal of Cheminformatics",
+ publisher = "Springer Science and Business Media LLC",
+ author = "Samantha Kanza and Nicholas Gibbins and Jeremy G. Frey",
+ year = "2019",
+ month = mar,
+ language = "en",
+}
+
@Collection{KU_værktøj,
booktitle = "Værktøjskassen til innovation og entreprenørskab i undervisningen",
language = da-DK,