summaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
authorIan Valentin Christensen <valentianchristensen@gmail.com>2024-04-21 16:04:39 +0200
committerIan Valentin Christensen <valentianchristensen@gmail.com>2024-04-21 16:04:39 +0200
commit984628bc05e943e75534f5120de86f13ba1f5897 (patch)
treebcef8e6b629a9f65096f7ae2c4b44aed9efea956
parent65b7ae30ba94c51e8385cafa063df4b8e4a5d3bc (diff)
Add further elaboration on the qualitative leaps in learning
-rw-r--r--worlding/_teori_og_metode.qmd7
1 files changed, 7 insertions, 0 deletions
diff --git a/worlding/_teori_og_metode.qmd b/worlding/_teori_og_metode.qmd
index 3b804e7..340a4da 100644
--- a/worlding/_teori_og_metode.qmd
+++ b/worlding/_teori_og_metode.qmd
@@ -148,6 +148,13 @@ learning." [@Schraube_2024, p. 114]
Selve oplevelsen af denne uoverenstemmelse i en følelsesmæssig kontekst
er altså et fundamentalt første skridt i hele læringshandlingen.
+I situationer hvor den lærende sidder fast i sin udfoldelse af et emne,
+præsenterer Ernst begrebet *kvalitative læringsspring*,
+som kort kan defineres som en udfoldning af emnet på et dybere plan
+end det flade udtryk hver genstand umiddelbart har.
+Ved et læringsspring må den lærende affinitivt åbne sig
+overfor nye principper for læringsprocessen.
+
## Digitaliseringens problemer og potentiale for læring