diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-05-30 22:42:37 +0200 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-06-04 17:35:42 +0200 |
commit | 8391bfd3ab74c4110702077ef2081d0feea195aa (patch) | |
tree | 42eb7b9738330855b9776810ac556fd977c4210b | |
parent | a611ad2636cfbe5c157fb70b87234dd202f729da (diff) |
add conclusion to outline
-rw-r--r-- | worlding/_outline.qmd | 20 |
1 files changed, 20 insertions, 0 deletions
diff --git a/worlding/_outline.qmd b/worlding/_outline.qmd index 6ab127b..d1783fc 100644 --- a/worlding/_outline.qmd +++ b/worlding/_outline.qmd @@ -173,4 +173,24 @@ og dermed indgå i en tentakulær verdeningspraksis for læring. ### Konklusion +Resultaterne af projektets undersøgelse peger på, +at 5-stjernet læsning bedre understøtter den tentakulære læringsproces +gennem flere kerneideer: + +1. Ved at arbejde med kontekster frem for indsnævringer, +præges læringsprocesser i højere grad af affinitive bevægelser, +som kan skabe kontast til studiets krav på definitive, målbare resultater. +Her kan digitaliseringsværktøjer også være anvendelige. +2. Hvis den lærende sætter et mål om 5-stjernet data +inviterer det til ekspansiv motivation, +da arbejdet med materialet så kræver også at arbejde med den kontekst, +det indgår i. +3. Undervisere kan tilsvarende motivere til affinitive læringsprocesser ved +at referere til Scholia og bruge Hypothes.is i workshops. +4. Ontologiseringen af indholdet kan bruges +som metode til validering af digitaliseringer. +Det er mere avanceret og komplekst at håndtere, +men produktet er potentielt genbrugeligt ikke bare for eleven selv, +men også for elever, undervisere og forskere fremadrettet. + ### Perspektivering |