diff options
author | Ian Valentin Christensen <valentianchristensen@gmail.com> | 2024-06-04 11:09:33 +0200 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-06-04 17:38:55 +0200 |
commit | 9583a5360511be4eb19e855fa49857d0a1c2d899 (patch) | |
tree | 155bd96bb006e40489efdecc23c89c84a1c01a4b | |
parent | 0cc08776f6bfc1cd1930e63e5b6a04d496948843 (diff) |
remove unnecessary text from work questions
-rw-r--r-- | worlding/_intro.qmd | 50 |
1 files changed, 2 insertions, 48 deletions
diff --git a/worlding/_intro.qmd b/worlding/_intro.qmd index 3409608..18939e1 100644 --- a/worlding/_intro.qmd +++ b/worlding/_intro.qmd @@ -36,7 +36,7 @@ Vi opstiller derfor hypotesen om, at det måske omvendt er muligt, at 5-stjernet læsning gennem skærpet navigation af læringsemner bidrager til en mere "spraglet" læsning af akademiske tekster -rent faktisk understøtter vores læring. +og dermed rent faktisk understøtter vores læring. ## Problemformulering @@ -59,55 +59,9 @@ i en række arbejdsspørgsmål: > Hvilke betingelser er gældende for at kunne opnå dybere læring? -Her regner vi med at komme ind på Schraubes teori om tentakulær læring og -Illeris' forståelse af læring -som bestående af kommunikation, omverden og den lærende. -Schraube beskriver selv en sammenhæng mellem læringens bestanddele og -studerendes oplevelser med digitalisering. -Vi opstiller den hypotese, -at visse digitale muligheder for at lære er udeladt i Schraubes undersøgelse, -da de ikke anvendes i en bredere kontekst i forvejen og -derfor ikke fremgår af hans empiri. - > Hvilken funktionalitet karakteriserer vores læseteknik? -> Hvordan påvirker vores læseteknik læringsprocessen? - -Svar: -Læseteknikken undgår at flytte fokus fra læringsemnet til dets digitalisering. -Dermed er dog ikke givet, at læring bliver dybere, men der er potentiale. - -På baggrund af svaret på forrige arbejdsspørgsmål vil vi undersøge, -på hvilke andre måder den lærende kan gå i dialog med verden digitalt. -Her forventer vi at undersøge et par forskellige værktøjer og -sætte dem i konteksten af teorier om læring. - -Vi forventer at kunne argumentere for, -at visse digitale redskaber -kan anvendes til at understøtte læring som verdeningspraksis, -da de styrker forankring af eksakt viden -og samtidigt stimulerer til legende udforskning af flerdimensionelle ambiguiteter. - -> Hvordan fungerer nuværende digitale værktøjer -> som kan understøtte indholdsmæssig læring? - -Her vil vi inddrage TSA til at analysere et digitalt værktøj, -som vi har udvalgt på baggrund af svaret på forrige spørgsmål. -Vi vil konkret undersøge værktøjet Hypothes.is, -og perifært omtale Scholia og Markdown, -som også indgår i vores læseteknik. - -> Hvilken læringspraksis kunne inddrage værktøjer som Hypothes.is -> til at understøtte indholdsmæssig læring digitalt? - -Her vil vi skitsere, -hvordan undervisere i Moodle kunne hyperlinke til ressourcer i Scholia, -udlevere digitalt læringsmateriale som fungerer med hypothes.is -(dvs. ældre inscannede tekster er forbedret med OCR-scanning), -og udlevere præsentationer i PDF-format fremfor proprietære formater -med alle citater hyperlinket til hypothes.is, -alle diagrammer hyperlinket til deres kilde, -og licens hyperlinket til <https://spdx.org/>. +> Hvordan påvirker vores læseteknik læringsprocessen? <!-- ## Begrundelsen for RUC's tilgang til læring |