summaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-05 20:37:29 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-05 20:37:29 +0200
commit1955ec1dc232dee8a37bac45dc67804bf4353b01 (patch)
treef7179a9d3907162c450fc6c7537813f492fb8c34
parentccbd2fb8ec327540fd8bdd899d04fbe0b26f04c9 (diff)
rephrase intro of method
-rw-r--r--worlding/_method.qmd13
1 files changed, 8 insertions, 5 deletions
diff --git a/worlding/_method.qmd b/worlding/_method.qmd
index 0e810d2..aad90c1 100644
--- a/worlding/_method.qmd
+++ b/worlding/_method.qmd
@@ -1,12 +1,15 @@
# Metode
Vi undersøger teknikken 5-stjernet læsning
-anvendt på den konkrete tekst @Schraube2024.
-Vi evaluerer herefter,
-om vi har lært noget om det materiale vi læste om.
+ved at læse en større tekst som er udgivet for nyligt,
+og evaluerer herefter,
+om vi har lært noget om det vi læste om.
-Teksten, vi undersøger læsningen af, er den konkrete tekst,
-som udlægger teorien om tentakulær læring, @Schraube2024.
+Teksten, vi undersøger læsningen af, er den konkrete tekst
+@Schraube2024, som udlægger teorien om tentakulær læring.
+
+I vores vurdering af, om vi har lært noget,
+anvender vi teorien om tentakulær læring [@Schraube2024].
Vi læser altså Schraubes udlægning af en læringsteori med to formål:
Dels at forstå hvad læring er ifølge denne teori,