--- title: Gør Design & Konstruktion mindre forvirrende categories: [Digitalisering, Litteratur, Programmering, Læring] semester: 24f --- ![](image.webp) ## Tema/emne D&K kan være forvirrende for studerende, fordi al viden om faget er knyttet op på usorterede brødtekster. ## Problemformulering Hvordan kan grafisk visualisering af D&K forbedre indlæringsevnen og organiseringen af undervisningen på RUC? ## Målgruppe Studerende og lærere på RUC. ## Teori Kategorisering, indlæring og pædagogik, semantik, grafteori og -visualisering. ## Metode Grafisk visualisering. Semantisk "kortlægning" af begreber introduceret på HumTek - Væsentlige træk i teorier, metoder og modeller. Interviews med studerende, undervisere og pædagoger om udfordringer i faget. ## Resultat Mange af udfordringerne ved indlæring er forbundet med det operative, og ikke indholdet. Grafisk visualisering kan fungere som både opslagsværk, begrebsliste og mere overskuelig udgangspunkt for at hoppe til kildeteksterne. --- ## Kilder [Padlet, udkast](https://ruc.padlet.org/simonsen2/projektideer-humtek-f24-kw3yx81kn2utwu5d/wish/2869789668) [Padlet](https://ruc.padlet.org/simonsen2/projektforslag-humtek-f24-n73joeqibxhyxmll/wish/2871025267)