--- title: Dataindsamling gennem (immersive) spil til diagnosticering af mentale forstyrrelser categories: [Sårbarhed, Sociale medier, Helse, Digitalisering] semester: 24f --- ## Tema/emne Hvordan kan data-indsamlinger ved benyttelse af fordybende spil hjælpe med at diagnosticere mentale forstyrrelser? (fokus på adhd/autisme) ## Problemformulering ## Målgruppe unge på spektret (15-25) psykiatriske fagfolk ## Teori Relevante teorier omkring spil programmering/AI konfiguration samt relevant litteratur omkring de beskæftigede mentale forstyrrelser ## metode Interviews med professionalle samt patienter indenfor sektoren. (fablab vejleder med erfaring indenfor programmering/spiludvekling) Statiske undersøgelser samt analyser. ## Resultat I stedet for at diagnosticere en forstyrrelse som en helhed kunne spillet være med til at bekræfte diagnosen, som psykiateren/behandleren udleverer --- ## Rapporter [Databaseret teknologi i ADHD-behandling](../../report/dataadhd) ## Kilder [Padlet](https://ruc.padlet.org/simonsen2/projektforslag-humtek-f24-n73joeqibxhyxmll/wish/2872740547)