--- title: Brug af generativ AI i den danske videospilsbranche categories: [Kunstig intelligens, Kultur] semester: 24f --- ## Tema/emne Brug af generativ AI i den danske videospilsbranche. Hvordan bruges generativ AI teknologi reelt og kan vi sige noget om, hvordan det bør bruges? ## Målgruppe Den generelle målgruppe er Spilbranchen. ## Problemformulering Har de nye generative AI redskaber påvirket arbejdsgangene i den danske spilbranche og hvordan? ## Teori/metode generativ AI teknologi, spildesign/spilbranche, interviews, prototyping. ## Resultat Rapport af brugen af generativ AI i en moderne kreativt drevet branche. Et funktionelt eksempel på et spil lavet af GAI. Udover dette skal det nævnes, at er man interesseret i en fremtid i programmering og den generelle techbranche, så er spilindustrien en god vej ind og vi planlægger at lave interviews med relevante aktører på det danske marked som IO Interactive, Play Dead osv. Spil logik er en oplagt måde at lære programmering på og der er f.eks mange top AI udviklere der kommer fra spilbranchen. --- ## Kilder [Padlet, udkast](https://ruc.padlet.org/simonsen2/projektideer-humtek-f24-kw3yx81kn2utwu5d/wish/2869798103) [Padlet](https://ruc.padlet.org/simonsen2/projektforslag-humtek-f24-n73joeqibxhyxmll/wish/2871002719)