From 434e63d14999f50552d4be2d5e629c47dc4fb3dd Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Mon, 12 Feb 2024 07:19:25 +0100 Subject: misc updates --- project/aigaming/index.qmd | 22 +++++++++++++++++----- 1 file changed, 17 insertions(+), 5 deletions(-) (limited to 'project/aigaming') diff --git a/project/aigaming/index.qmd b/project/aigaming/index.qmd index 779f556..454373e 100644 --- a/project/aigaming/index.qmd +++ b/project/aigaming/index.qmd @@ -7,9 +7,12 @@ semester: 24f ## Tema/emne Brug af generativ AI i den danske videospilsbranche. -Hvordan bør generativ AI teknologi bruges, -og hvordan bruges det reelt? +Hvordan bruges generativ AI teknologi reelt +og kan vi sige noget om, hvordan det bør bruges? +## Målgruppe + +Den generelle målgruppe er Spilbranchen. ## Problemformulering @@ -19,15 +22,24 @@ i den danske spilbranche og hvordan? ## Teori/metode -generativ AI teknologi, spildesign/spilbranche, interviews +generativ AI teknologi, spildesign/spilbranche, interviews, prototyping. ## Resultat -Rapport af brugen af generativ AI -i en moderne kreativt drevet branche. +Rapport af brugen af generativ AI i en moderne kreativt drevet branche. +Et funktionelt eksempel på et spil lavet af GAI. +Udover dette skal det nævnes, +at er man interesseret i en fremtid i programmering og den generelle techbranche, +så er spilindustrien en god vej ind +og vi planlægger at lave interviews med relevante aktører på det danske marked +som IO Interactive, Play Dead osv. +Spil logik er en oplagt måde at lære programmering på +og der er f.eks mange top AI udviklere der kommer fra spilbranchen. --- ## Kilder [Padlet, udkast](https://ruc.padlet.org/simonsen2/projektideer-humtek-f24-kw3yx81kn2utwu5d/wish/2869798103) + +[Padlet](https://ruc.padlet.org/simonsen2/projektforslag-humtek-f24-n73joeqibxhyxmll/wish/2871002719) -- cgit v1.2.3