From 7c09dd08ae2443b02eda763647f244faea2c205e Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Wed, 31 Jan 2024 01:19:19 +0100 Subject: add events --- _CALENDARS/moodle/moodle.ics | 136 +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ 1 file changed, 136 insertions(+) create mode 100644 _CALENDARS/moodle/moodle.ics (limited to '_CALENDARS/moodle/moodle.ics') diff --git a/_CALENDARS/moodle/moodle.ics b/_CALENDARS/moodle/moodle.ics new file mode 100644 index 0000000..0be5315 --- /dev/null +++ b/_CALENDARS/moodle/moodle.ics @@ -0,0 +1,136 @@ +BEGIN:VCALENDAR +METHOD:PUBLISH +PRODID:-//Moodle Pty Ltd//NONSGML Moodle Version 2023042403.06//EN +VERSION:2.0 +BEGIN:VEVENT +UID:643394@moodle.ruc.dk +SUMMARY:1. Hvad er design? skal afleveres +DESCRIPTION:Dette er den første øvelse på kurset og vil kunne indgå i eksam + ensafleveringen.\n\nOPGAVEN\n\nUd fra de to tekster af henholdsvis Barbara + Adams og Pelle Ehn et al. finder   i definitioner på hvad design er\, og I + giver jeres egne eksempler på hvad det kan være. Eksemplerne kan I hente en + ten fra teksterne\, fra forelæsningen eller fra jeres egne projektforslag i + projektdannelsen. I er velkomne til at finde billeder\, illustrationer ell + er aktuelle nyheder\, der kan konkretisere hvad design er\, og hvordan desi + gnet vil skabe forandring. \n\nReflektér over\, hvorvidt Adams' og Ehn et a + l. forståelse af design også gælder for jeres semesterprojekt. Hvorfor\, hv + orfor ikke?\n\nReflekter over\, hvordan og hvorvidt Adams' og Ehn et. al. f + orståelse af design passer til problemorienteret projektarbejde på RUC. Hvo + rfor\, hvorfor ikke?\n\nOMFANG OG VEJLEDNING\n\nSkriv ca. en side (2400 ans + lag) og tilføj gerne visuelle eksempler derudover eller links\, som du syne + s er relevante. Aflever i pdf format. Teksten indgår ikke i eksamen\, medmi + ndre du selv vælger at indsende den som en del af din opgavebesvarelse\, så + i denne opgave er det mere vigtigt at du får skrevet noget ned og tænkt ov + er opgaven\, og hvad design er\, så I kan diskutere det i jeres projektgrup + pe og bruge teksterne i jeres projektrapport. Inddrag gerne citater eller b + egreber fra kursusgangens to tekster af Ehn. et al. og Barbara Adams.\n\n + +CLASS:PUBLIC +LAST-MODIFIED:20230905T095053Z +DTSTAMP:20240131T001808Z +DTSTART:20230914T210000Z +DTEND:20230914T210000Z +CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190) +END:VEVENT +BEGIN:VEVENT +UID:643396@moodle.ruc.dk +SUMMARY:Hvad er en designproces\, og hvad indeholder jeres designprocess? s + kal afleveres + +DESCRIPTION:Dette er den anden øvelse på kurset og vil kunne indgå i eksame + nsafleveringen.\n\nOPGAVEN\n\nUd fra enten teksten om henholdsvis _DESIGN T + HINKING _(Pressman) eller _DESIGN RESEARCH_ (Simonsen) defineres og beskriv + es hvad er en design process?\n\nVælg derefter et af diagrammerne til at st + rukturere jeres design process i projektet og foreslå beskriv hvad I har tæ + nkt jer at gøre i de forskellige faser. fx hvilket materiale og litteratur + vil i trække på i research fasen? Hvordan vil I prototype (fx hvilken works + hop har I valgt)\, hvordan vil afprøve designet og evaluere det? \n\nReflek + ter over jeres valg af designprocess og processdiagram\, afprøv dem på jere + s projekt og skriv hvad I regner med at lære af processen.\n\nOMFANG OG VEJ + LEDNING:\n\nSkriv i jeres projektgruppe max en side (2400 anslag) og læg pr + ocessdiagram ved hvor I udfolder\, hvordan designprocessen ser ud i jeres p + rojekt. Opgaven kan afleveres som en del af eksamensporteføljen\, men er he + r første og fremmest en måde at få diskutere struktur og designprocessen i + jeres semesteropgave.  \n\nOpgaven udføres kollektivt\, men afleveres indiv + iduelt\, anfør derfor navnene på deltagerne i projektgruppen. \n\n + +CLASS:PUBLIC +LAST-MODIFIED:20230905T095730Z +DTSTAMP:20240131T001808Z +DTSTART:20230921T210000Z +DTEND:20230921T210000Z +CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190) +END:VEVENT +BEGIN:VEVENT +UID:643398@moodle.ruc.dk +SUMMARY:Hvad er en designmetode\, og hvilke metoder bruger I til designudvi + kling?? skal afleveres + +DESCRIPTION:Hvilke metoder til protyping\, modulering\, brugerinddragelse o + g afprøvning bruger I jeres projektet\, hvorfor? \n\nOPGAVE\n\nVælg en meto + de ud og afprøv den i sammen i jeres projektgruppe med udgangspunkt i jeres + projekt. Det kan fx være en brainstorm\, en idegenerering\, en skitse\, en + model i lego eller modellervoks\, en cultural probe\, et spørgeskema\, en + bodystorming\,  \n\nGennemgå derefter de metoder og teknikker til protyping + I har tilmeldt jer i workshopsne og argumentér for\, hvordan I vil bruge d + em i jeres designudvikling.\n\nDer er ikke krav om at alle workshops i grup + pen skal med i øvelsen\, tag i stedet stilling til hvilke metoder og teknik + ker\, der er anvendelige i jeres projekt og hvorfor. \n\nOMFANG\n\nSkriv 1- + 3 sider (2400 anslag) og dokumenter gerne flittigt med billeder\, illustrat + ioner og dokumentation af de protyper\, afprøvning og diverse materiale fra + jeres design workshops.\n\nOpgaven skrives og dokumenteres kollektivt i pr + ojektgrupperne\, men uploades individuelt her. Anfør navnene på projektdelt + agerne og evt. hvilken workshop I deltager i. \n\n + +CLASS:PUBLIC +LAST-MODIFIED:20230905T100854Z +DTSTAMP:20240131T001808Z +DTSTART:20231016T070000Z +DTEND:20231016T070000Z +CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190) +END:VEVENT +BEGIN:VEVENT +UID:643420@moodle.ruc.dk +SUMMARY:Evaluering og dokumentation af design skal afleveres +DESCRIPTION:* Overvej i projektgruppen\, hvordan I vil evaluere og dokument + ere jeres design - lav en strategi for evalueringen.\n\n* Vælg derefter en + metode til dokumentation og evaluering ud fra fra dagens forelæsninger (fx + FEDS eller designdokumentation) og vurder metodens anvendelighed.\n\n* Tilr + ettelæg evaluering og dokumentation.\n\nØvelsen skal laves kollektivt i pro + jektgruppen\, men uploades individuelt på moodle. \n\n + +CLASS:PUBLIC +LAST-MODIFIED:20230905T105206Z +DTSTAMP:20240131T001808Z +DTSTART:20231031T230000Z +DTEND:20231031T230000Z +CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190) +END:VEVENT +BEGIN:VEVENT +UID:643422@moodle.ruc.dk +SUMMARY:Hvad er affordance og æstetik\, og hvilke æstetiske valg har I truf + fet? skal afleveres + +DESCRIPTION:Hvilke æstetiske virkemidler bruger I i jeres design\, og hvilk + en virkning og affordance vil I opnå med dem?\n\ntag fx stilling til: \n\nH + vilke farver\, proportioner og skala vælger I og hvorfor?\n\nSkal brugeren + have en oplevelse ved mødet med designet\, eller skal designet helst være s + kjult og indgå i hverdagsdesignet - hvorfor? \n\nHvordan skal brugeren inte + ragere med designet\, hvordan hjælper I brugeren til at interagere?\n\nHvor + dan præsenterer I designet for brugeren\, er der brug for en manual (hvorfo + r?) eller skal designet opleves intuitivt?\n\nHvilke sanser aktiveres i des + ignet?\n\nHvilke æstetikker og designs er I inspireret af? Find visuelle ek + sempler på noget I synes virker godt. \n\nLav gerne et moodboard eller skit + se\, der viser den æstetik og affordance\, I ønsker at arbejde med.\n\nOMFA + NG\n\nTeksten fylder ca. 1 normalside (2400 tegn\, men opgaven må gerne vær + e rigt Illustreret med eksempler\, skitser og links til inspirationskilder. +  \n\n + +CLASS:PUBLIC +LAST-MODIFIED:20230905T105720Z +DTSTAMP:20240131T001808Z +DTSTART:20231031T230000Z +DTEND:20231031T230000Z +CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190) +END:VEVENT +END:VCALENDAR -- cgit v1.2.3