From 5558109b0bfe1be61b51adb7acf59f084eca66c1 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Tue, 19 Mar 2024 13:19:16 +0100 Subject: drop moodle calendar (contains no events since 1st semester) --- _CALENDARS/moodle/moodle.ics | 136 ------------------------------------------- 1 file changed, 136 deletions(-) delete mode 100644 _CALENDARS/moodle/moodle.ics (limited to '_CALENDARS/moodle/moodle.ics') diff --git a/_CALENDARS/moodle/moodle.ics b/_CALENDARS/moodle/moodle.ics deleted file mode 100644 index 9ec1c17..0000000 --- a/_CALENDARS/moodle/moodle.ics +++ /dev/null @@ -1,136 +0,0 @@ -BEGIN:VCALENDAR -METHOD:PUBLISH -PRODID:-//Moodle Pty Ltd//NONSGML Moodle Version 2023042403.06//EN -VERSION:2.0 -BEGIN:VEVENT -UID:643394@moodle.ruc.dk -SUMMARY:1. Hvad er design? skal afleveres -DESCRIPTION:Dette er den første øvelse på kurset og vil kunne indgå i eksam - ensafleveringen.\n\nOPGAVEN\n\nUd fra de to tekster af henholdsvis Barbara - Adams og Pelle Ehn et al. finder   i definitioner på hvad design er\, og I - giver jeres egne eksempler på hvad det kan være. Eksemplerne kan I hente en - ten fra teksterne\, fra forelæsningen eller fra jeres egne projektforslag i - projektdannelsen. I er velkomne til at finde billeder\, illustrationer ell - er aktuelle nyheder\, der kan konkretisere hvad design er\, og hvordan desi - gnet vil skabe forandring. \n\nReflektér over\, hvorvidt Adams' og Ehn et a - l. forståelse af design også gælder for jeres semesterprojekt. Hvorfor\, hv - orfor ikke?\n\nReflekter over\, hvordan og hvorvidt Adams' og Ehn et. al. f - orståelse af design passer til problemorienteret projektarbejde på RUC. Hvo - rfor\, hvorfor ikke?\n\nOMFANG OG VEJLEDNING\n\nSkriv ca. en side (2400 ans - lag) og tilføj gerne visuelle eksempler derudover eller links\, som du syne - s er relevante. Aflever i pdf format. Teksten indgår ikke i eksamen\, medmi - ndre du selv vælger at indsende den som en del af din opgavebesvarelse\, så - i denne opgave er det mere vigtigt at du får skrevet noget ned og tænkt ov - er opgaven\, og hvad design er\, så I kan diskutere det i jeres projektgrup - pe og bruge teksterne i jeres projektrapport. Inddrag gerne citater eller b - egreber fra kursusgangens to tekster af Ehn. et al. og Barbara Adams.\n\n - -CLASS:PUBLIC -LAST-MODIFIED:20230905T095053Z -DTSTAMP:20240212T061453Z -DTSTART:20230914T210000Z -DTEND:20230914T210000Z -CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190) -END:VEVENT -BEGIN:VEVENT -UID:643396@moodle.ruc.dk -SUMMARY:Hvad er en designproces\, og hvad indeholder jeres designprocess? s - kal afleveres - -DESCRIPTION:Dette er den anden øvelse på kurset og vil kunne indgå i eksame - nsafleveringen.\n\nOPGAVEN\n\nUd fra enten teksten om henholdsvis _DESIGN T - HINKING _(Pressman) eller _DESIGN RESEARCH_ (Simonsen) defineres og beskriv - es hvad er en design process?\n\nVælg derefter et af diagrammerne til at st - rukturere jeres design process i projektet og foreslå beskriv hvad I har tæ - nkt jer at gøre i de forskellige faser. fx hvilket materiale og litteratur - vil i trække på i research fasen? Hvordan vil I prototype (fx hvilken works - hop har I valgt)\, hvordan vil afprøve designet og evaluere det? \n\nReflek - ter over jeres valg af designprocess og processdiagram\, afprøv dem på jere - s projekt og skriv hvad I regner med at lære af processen.\n\nOMFANG OG VEJ - LEDNING:\n\nSkriv i jeres projektgruppe max en side (2400 anslag) og læg pr - ocessdiagram ved hvor I udfolder\, hvordan designprocessen ser ud i jeres p - rojekt. Opgaven kan afleveres som en del af eksamensporteføljen\, men er he - r første og fremmest en måde at få diskutere struktur og designprocessen i - jeres semesteropgave.  \n\nOpgaven udføres kollektivt\, men afleveres indiv - iduelt\, anfør derfor navnene på deltagerne i projektgruppen. \n\n - -CLASS:PUBLIC -LAST-MODIFIED:20230905T095730Z -DTSTAMP:20240212T061453Z -DTSTART:20230921T210000Z -DTEND:20230921T210000Z -CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190) -END:VEVENT -BEGIN:VEVENT -UID:643398@moodle.ruc.dk -SUMMARY:Hvad er en designmetode\, og hvilke metoder bruger I til designudvi - kling?? skal afleveres - -DESCRIPTION:Hvilke metoder til protyping\, modulering\, brugerinddragelse o - g afprøvning bruger I jeres projektet\, hvorfor? \n\nOPGAVE\n\nVælg en meto - de ud og afprøv den i sammen i jeres projektgruppe med udgangspunkt i jeres - projekt. Det kan fx være en brainstorm\, en idegenerering\, en skitse\, en - model i lego eller modellervoks\, en cultural probe\, et spørgeskema\, en - bodystorming\,  \n\nGennemgå derefter de metoder og teknikker til protyping - I har tilmeldt jer i workshopsne og argumentér for\, hvordan I vil bruge d - em i jeres designudvikling.\n\nDer er ikke krav om at alle workshops i grup - pen skal med i øvelsen\, tag i stedet stilling til hvilke metoder og teknik - ker\, der er anvendelige i jeres projekt og hvorfor. \n\nOMFANG\n\nSkriv 1- - 3 sider (2400 anslag) og dokumenter gerne flittigt med billeder\, illustrat - ioner og dokumentation af de protyper\, afprøvning og diverse materiale fra - jeres design workshops.\n\nOpgaven skrives og dokumenteres kollektivt i pr - ojektgrupperne\, men uploades individuelt her. Anfør navnene på projektdelt - agerne og evt. hvilken workshop I deltager i. \n\n - -CLASS:PUBLIC -LAST-MODIFIED:20230905T100854Z -DTSTAMP:20240212T061453Z -DTSTART:20231016T070000Z -DTEND:20231016T070000Z -CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190) -END:VEVENT -BEGIN:VEVENT -UID:643420@moodle.ruc.dk -SUMMARY:Evaluering og dokumentation af design skal afleveres -DESCRIPTION:* Overvej i projektgruppen\, hvordan I vil evaluere og dokument - ere jeres design - lav en strategi for evalueringen.\n\n* Vælg derefter en - metode til dokumentation og evaluering ud fra fra dagens forelæsninger (fx - FEDS eller designdokumentation) og vurder metodens anvendelighed.\n\n* Tilr - ettelæg evaluering og dokumentation.\n\nØvelsen skal laves kollektivt i pro - jektgruppen\, men uploades individuelt på moodle. \n\n - -CLASS:PUBLIC -LAST-MODIFIED:20230905T105206Z -DTSTAMP:20240212T061453Z -DTSTART:20231031T230000Z -DTEND:20231031T230000Z -CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190) -END:VEVENT -BEGIN:VEVENT -UID:643422@moodle.ruc.dk -SUMMARY:Hvad er affordance og æstetik\, og hvilke æstetiske valg har I truf - fet? skal afleveres - -DESCRIPTION:Hvilke æstetiske virkemidler bruger I i jeres design\, og hvilk - en virkning og affordance vil I opnå med dem?\n\ntag fx stilling til: \n\nH - vilke farver\, proportioner og skala vælger I og hvorfor?\n\nSkal brugeren - have en oplevelse ved mødet med designet\, eller skal designet helst være s - kjult og indgå i hverdagsdesignet - hvorfor? \n\nHvordan skal brugeren inte - ragere med designet\, hvordan hjælper I brugeren til at interagere?\n\nHvor - dan præsenterer I designet for brugeren\, er der brug for en manual (hvorfo - r?) eller skal designet opleves intuitivt?\n\nHvilke sanser aktiveres i des - ignet?\n\nHvilke æstetikker og designs er I inspireret af? Find visuelle ek - sempler på noget I synes virker godt. \n\nLav gerne et moodboard eller skit - se\, der viser den æstetik og affordance\, I ønsker at arbejde med.\n\nOMFA - NG\n\nTeksten fylder ca. 1 normalside (2400 tegn\, men opgaven må gerne vær - e rigt Illustreret med eksempler\, skitser og links til inspirationskilder. -  \n\n - -CLASS:PUBLIC -LAST-MODIFIED:20230905T105720Z -DTSTAMP:20240212T061453Z -DTSTART:20231031T230000Z -DTEND:20231031T230000Z -CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190) -END:VEVENT -END:VCALENDAR -- cgit v1.2.3