summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/project/audiosensitivity/index.qmd
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'project/audiosensitivity/index.qmd')
-rw-r--r--project/audiosensitivity/index.qmd29
1 files changed, 22 insertions, 7 deletions
diff --git a/project/audiosensitivity/index.qmd b/project/audiosensitivity/index.qmd
index a98779c..c0cd87c 100644
--- a/project/audiosensitivity/index.qmd
+++ b/project/audiosensitivity/index.qmd
@@ -1,29 +1,44 @@
---
-title: Teknologisk løsning til lydsensitive individer
+title: lydisolerende teknologi til lydsensitive individer
categories: [Lyd, Sårbarhed, Læring, Konstruktion]
semester: 24f
---
+![](image.webp)
+
## Tema/emne
-Lydreduktion/selektion i situationer, hvor der er mange lyd-inputs.
-Mange har lydsensitivitet og koncentrationsbesvær som følge,
-hvilket påvirker udbytte af fx. undervisning.
+Hørebøffer med lydreduktion/selektion i situationer,
+hvor der er mange lyd-inputs.
+Mange med lydsensitivitet har koncentrationsbesvær som følge,
+hvilket påvirker fx lytteevnen i samtaler og udbytte af undervisning.
## Problemformulering
-Hvordan kan man forbedre lydsensitive elevers faglige udbytte i undervisning?
+Hvordan kan man forbedre lydsensitive elevers faglige udbytte af undervisning?
+
+## Målgruppe
+
+Folk der er oversensitive overfor lyd.
## Teori/metode
+Undersøg eksisterende teknologi (TRIN-modellen),
+kvalitative undersøgelser.
## Resultat
-Udarbejdelse af produkt i form af lydisolerende hørebøffer
-koblet til mikrofon fra underviser/taler.
+Udarbejdelse af produkt
+i form af lydisolerende hørebøffer koblet til mikrofon fra underviser/taler.
+På den måde kan det lydsensitive individ kontrollere
+hvad de hører og hvad de ikke hører.
+Evt. have forskellige indstillinger
+som man kan skifte mellem afhængigt af situationen.
---
## Kilder
[Padlet, udkast](https://ruc.padlet.org/simonsen2/projektideer-humtek-f24-kw3yx81kn2utwu5d/wish/2869813036)
+
+[Padlet](https://ruc.padlet.org/simonsen2/projektforslag-humtek-f24-n73joeqibxhyxmll/wish/2871036356)