diff options
Diffstat (limited to 'curriculum/bp3/since1.md')
-rw-r--r-- | curriculum/bp3/since1.md | 330 |
1 files changed, 330 insertions, 0 deletions
diff --git a/curriculum/bp3/since1.md b/curriculum/bp3/since1.md new file mode 100644 index 0000000..ecc21a9 --- /dev/null +++ b/curriculum/bp3/since1.md @@ -0,0 +1,330 @@ +## Semester + +<span style="color: red"><del>E2023</del></span> <span style="color: green"><ins>E2024</ins></span> + +## Uddannelse + +Den humanistisk-teknologiske bacheloruddannelse + +## Aktivitetstype + +Basisprojekt + +## Undervisningssprog + +Dansk + +## Tilmelding + +<span style="color: red"><del>**Studerende på 1. semester bliver automatisk tilmeldt,</del></span> +<span style="color: red"><del>men skal bekræfte denne tilmelding ved at tilmelde sig eksamen som gruppe.**</del></span> +<span style="color: red"><del></del></span> +<span style="color: red"><del>Hvis du skal skrive projektet og ikke skal på 1. semester,</del></span> +<span style="color: red"><del>skal du selv tilmelde dig projektet.</del></span> + +Tilmelding sker via [stads selvbetjening](https://stadssb.ruc.dk/sb_stax/sb/) +indenfor annonceret tilmeldingsperiode, som du kan se på +[Studieadministrationens hjemmeside](https://intra.ruc.dk/dk/for-studerende/student-hub/studieadministration/)<span style="color: red"><del>.</del></span> + +Husk at bekræfte din tilmelding ved at eksamenstilmelde dig +som en del af en projektgruppe efter projektdannelsen. + +## Projektforløbet + +Undervisning- og arbejdsformen er: +Vejledning, undervisning og evt. øvelser + +Indledes med projektdannelse. +Dernæst gruppearbejde med assistance fra vejleder. +Forløbet indeholder <span style="color: red"><del>problemformuleringsseminar</del></span> +<span style="color: red"><del>med feedbackgruppe og</del></span> midtvejsevaluering med <span style="color: red"><del>feedbackgruppe,</del></span> <span style="color: green"><ins>opponentgruppe</ins></span> +og afsluttes med mundtlig eksamen baseret på projekt. + +## Forventet arbejdsindsats (ECTS-deklaration) + +Den forventede arbejdsindsats på et projekt er 405 timer +pr. studerende i gruppen. + + * Projektdannelse + ca. 24 timer + * <span style="color: red"><del>Forberedelse til problemformuleringsseminar</del></span> +<span style="color: red"><del> ca. 8 timer.</del></span> +<span style="color: red"><del> * Deltagelse i problemformuleringsseminar</del></span> +<span style="color: red"><del> ca. 2 timer</del></span> +<span style="color: red"><del> *</del></span> Udarbejdelse af midtvejsevalueringsrapport + 8 timer + * Forberedelse til midtvejsevaluering + ca. 8 timer + * Forberedelse af feedback til midtvejsseminar + ca. 8 t. + * Deltagelse i midtvejsevaluering + ca. 2 timer + * Koordination, udarbejdelse af oplæg og forberedelse til eksamen + ca. 25 timer + * Deltagelse i eksamen + ca. 3 timer. + * Projektgruppearbejdet omfatter blandt andet + litteratursøgning, læsning og review af litteratur, + udarbejdelse og læsning af oplæg, vejledermøder, gruppemøder, + udarbejdelse af projektrapporten, evaluering <span style="color: green"><ins>m.m.</ins></span> + ca. <span style="color: red"><del>300</del></span> <span style="color: green"><ins>310</ins></span> timer. + * Deltagelse i holdmøder + ca. 10 timer + +Læs mere om arbejdsindsats her: +[At læse på universitetet er en fuldtidstidsbeskæftigelse](https://intra.ruc.dk/nc/dk/for-studerende/alle-studier/den-humanistisk-teknologiske-bacheloruddannelse/faelles-information-for-alle-studerende-paa-humtek/at-laese-paa-universitetet-er-en-fuldtidsbeskaeftigelse/) + +## Evaluering- og feedback former + +Der gives feedback løbende under projektvejledning, +<span style="color: red"><del>problemformuleringsseminar,</del></span> midtvejsevaluering, og eksamen. +Evaluering af projektforløbet er underlagt Studienævnets evalueringspraksis +og evaluereres via spørgeskema inden projekteksamen. +Deruover er en løbende diaglog +mellem vejleder og studerende vedr. projektforløbet. + +Sammenfatning af evalueringer kan ses her: +[Arbejdet med kvalitet i uddannelserne](https://intra.ruc.dk/nc/dk/for-ansatte/organisering/raad-naevn-og-udvalg/oversigt-over-studienaevn/studienaevnet-for-humanistisk-teknologisk-bacheloruddannelse/arbejdet-med-kvalitet-i-uddannelserne/gennemfoerte-undervisningsevalueringer/) + +## <span style="color: red"><del>Studieleder/faglig koordinator</del></span> +<span style="color: red"><del></del></span> +<span style="color: red"><del>Martin Severin Frandsen (<mailto:martinfr@ruc.dk>)</del></span> + +## Eksamensadministration + +HUMTEK Tilmelding & Eksamen (<mailto:humtek-eksamen@ruc.dk>) + +## Aktivitetsansvarlig + +Jesper Simonsen (<mailto:simonsen@ruc.dk>) +<span style="color: red"><del>Eduardo Abrantes</del></span> <span style="color: green"><ins>Martin Severin Frandsen</ins></span> (<mailto:<span style="color: red"><del>eduab@ruc</del></span><span style="color: green"><ins>martinfr@ruc</ins></span>.dk>) + +## <span style="color: red"><del>Prøveform</del></span> +<span style="color: red"><del></del></span> +<span style="color: red"><del>**Pr. 1. september 2023 er gruppestørrelsen</del></span> +<span style="color: red"><del>på Basisprojekter og Fagmodulprojekter altid minimum 3 studerende.</del></span> +<span style="color: red"><del>Dette gælder også selvom der måtte stå andet andre steder.**</del></span> +<span style="color: red"><del></del></span> +<span style="color: red"><del>**As per 1 September 2023, the size of the project groups</del></span> +<span style="color: red"><del>for basic and subject module projects is always minimum 3 students,</del></span> +<span style="color: red"><del>even if it says otherwise elsewhere.**</del></span> + +## ECTS + +15 + +## Forudsætninger for at kunne gå til eksamen + +<span style="color: red"><del>For at kunne begynde prøven i projekt BP1</del></span> +<span style="color: red"><del>skal den studerende have bestået aktiv og tilfredsstillende deltagelse</del></span> +<span style="color: red"><del>i problemformuleringsseminaret og midtvejsevalueringen.</del></span> +<span style="color: red"><del></del></span> +<span style="color: red"><del>Inden problemformuleringsseminaret skal den studerende,</del></span> +<span style="color: red"><del>som del af en gruppe,</del></span> +<span style="color: red"><del>aflevere et skriftligt oplæg.</del></span> +<span style="color: red"><del>Oplægget skal være på minimum 7.200 tegn inkl. mellemrum</del></span> +<span style="color: red"><del>og må have et omfang på maksimalt 16.800 tegn.</del></span> +<span style="color: red"><del>Omfangskravene er inklusive forside, indholdsfortegnelse,</del></span> +<span style="color: red"><del>litteraturliste, figurer og andre illustrationer,</del></span> +<span style="color: red"><del>men eksklusiv eventuelle bilag.</del></span> +<span style="color: red"><del>Ved seminaret skal den studerende aktivt og selvstændigt indgå og deltage i</del></span> +<span style="color: red"><del>fagligt og tværfagligt samarbejde gennem fremlæggelse og diskussion</del></span> +<span style="color: red"><del>af såvel eget som feedbackgruppens projekt.</del></span> + +Inden midtvejsevalueringen skal den studerende, +som en del af en gruppe, +afleverer et skriftligt oplæg til midtvejsevalueringen. +Oplægget skal være på minimum 31.200 tegn inkl. mellemrum +og må have et omfang på maksimalt 52.800 tegn. +Omfangskravene er inklusive forside, indholdsfortegnelse, +litteraturliste, figurer og andre illustrationer, +men eksklusiv eventuelle bilag. +Ved evalueringen skal den studerende aktivt og selvstændigt +indgå og deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde +gennem fremlæggelse og diskussion +af såvel eget som feedbackgruppens projekt. +Hvis den studerende ikke deltager i <span style="color: red"><del>problemformuleringsseminaret eller midtvejsevalueringen,</del></span> +<span style="color: red"><del>eller den studerendes deltagelse ikke vurderes som tilfredsstillende</del></span> +<span style="color: red"><del>af pågældendes vejleder,</del></span> +<span style="color: red"><del>kan den studerende dog påbegynde prøven,</del></span> +<span style="color: red"><del>såfremt følgende opfyldes:</del></span> +<span style="color: red"><del></del></span> +<span style="color: red"><del>Efter problemformuleringsseminaret skal den studerende udarbejde</del></span> +<span style="color: red"><del>et skriftligt oplæg, der giver kritisk-konstruktiv feedback</del></span> +<span style="color: red"><del>på den problemstilling eller det problemfelt opponentgruppen har valgt.</del></span> +<span style="color: red"><del>Opgaven skal have et omfang på minimum 7.200 tegn inkl. mellemrum</del></span> +<span style="color: red"><del>og må have et omfang på maksimalt 12.000 tegn inkl. mellemrum.</del></span> +<span style="color: red"><del>Omfangskravene er inklusive forside, indholdsfortegnelse,</del></span> +<span style="color: red"><del>litteraturliste, figurer og andre illustrationer,</del></span> +<span style="color: red"><del>men eksklusiv eventuelle bilag.</del></span> +<span style="color: red"><del></del></span> +<span style="color: red"><del>Hvis den studerende ikke deltager i</del></span> midtvejsevalueringen, +eller den studerendes deltagelse ikke vurderes som tilfredsstillende +af pågældendes vejleder, +kan den studerende dog påbegynde prøven, +såfremt følgende opfyldes: +Efter midtvejsevalueringen skal den studerende udarbejde +et skriftligt oplæg, der giver kritisk-konstruktiv feedback +på den problemstilling eller det problemfelt feedbackgruppen har valgt. +Opgaven skal have et omfang på minimum 7.200 tegn inkl. mellemrum +og må have et omfang på maksimalt 12.000 tegn inkl. mellemrum. +Omfangskravene er inklusive forside, indholdsfortegnelse, +litteraturliste, figurer og andre illustrationer, +men eksklusiv eventuelle bilag. + +## Læringsudbytte/bedømmelseskriterier + + * Har kendskab til <span style="color: green"><ins>centrale teorier, metoder og begreber,</ins></span> +<span style="color: green"><ins> til at forstå og analysere teknologiers historiske udvikling og betydning</ins></span> +<span style="color: green"><ins> for psykologiske, etiske og/eller samfundsmæssige forhold</ins></span> +<span style="color: green"><ins> * Har forståelse af videnskabsteoretiske problemstillinger</ins></span> +<span style="color: green"><ins> ved valgte metoder og teorier</ins></span> +<span style="color: green"><ins> * Kan formidle problemstillinger og andet fagligt stof over for andre</ins></span> +<span style="color: green"><ins> i overensstemmelse med relevante akademiske standarder</ins></span> +<span style="color: green"><ins> * Kan anvende</ins></span> grundlæggende teorier, metoder og begreber + <span style="color: red"><del>og problemstillinger indenfor</del></span> <span style="color: green"><ins>inden for</ins></span> dimensionen <span style="color: red"><del>Design og Konstruktion</del></span> +<span style="color: red"><del> * Kan gennemføre en analyse</del></span> <span style="color: green"><ins>Mennesker</ins></span> +<span style="color: green"><ins> i analysen</ins></span> af <span style="color: red"><del>design-</del></span> <span style="color: green"><ins>teknologiers historiske udvikling</ins></span> og <span style="color: red"><del>designbehov</del></span> <span style="color: green"><ins>betydning</ins></span>, + <span style="color: red"><del>samt foreslå en løsning af et designproblem</del></span> <span style="color: green"><ins>for psykologiske, etiske og/eller samfundsmæssige forhold</ins></span> + * Kan <span style="color: red"><del>organisere, tilrettelægge</del></span> <span style="color: green"><ins>give en kritisk vurdering af projektets metoder</ins></span> + og <span style="color: red"><del>evaluere designprocesser,</del></span> +<span style="color: red"><del> herunder prioritere ressource-</del></span> <span style="color: green"><ins>teoriers indbyrdes videnskabelige sammenhæng</ins></span> og <span style="color: red"><del>tidsforbrug,</del></span> +<span style="color: red"><del> samt redegøre for egne designløsninger inden for en afgrænset tidsramme</del></span> <span style="color: green"><ins>konsistens</ins></span> + * Kan selvstændigt indgå og deltage + i fagligt og tværfagligt samarbejde med andre studerende + i at opstille en problemstilling + og gennemføre problemorienteret projektarbejde, + der inddrager dimensionen <span style="color: red"><del>Design og Konstruktion</del></span> <span style="color: green"><ins>Mennesker</ins></span> + i sammenhæng med én anden dimension + +## Overordnet indhold + +Projektet er forankret i dimensionen <span style="color: red"><del>Design og Konstruktion</del></span> +<span style="color: red"><del>og</del></span> <span style="color: green"><ins>Mennesker.</ins></span> +<span style="color: green"><ins></ins></span> +<span style="color: green"><ins>Projektet</ins></span> skal herudover inddrage én anden af uddannelsens dimensioner. +Projektrapporten skal beskrive, +hvorledes de to dimensioner er inddraget i projektarbejdet. + +Dimensionen <span style="color: red"><del>Design og Konstruktion</del></span> <span style="color: green"><ins>Mennesker</ins></span> +er forankret i en <span style="color: red"><del>designvidenskabelig</del></span> <span style="color: green"><ins>humanistisk og samfundsvidenskabelige</ins></span> tradition +og har fokus på <span style="color: red"><del>udvikling og evaluering af systemer</del></span> <span style="color: green"><ins>relationer mellem teknologier</ins></span>, <span style="color: red"><del>processer</del></span> <span style="color: green"><ins>mennesker</ins></span> og <span style="color: red"><del>artefakter</del></span> <span style="color: green"><ins>samfund</ins></span>. +Dimensionen trækker derfor især +på <span style="color: green"><ins>humanistiske og samfundsvidenskabelige</ins></span> teorier og begreber <span style="color: red"><del>inden for design og arkitektur</del></span> +<span style="color: red"><del>samt viden-skabsteoretiske problemstillinger knyttet hertil,</del></span> +og fokuserer på metoder og værktøjer<span style="color: red"><del>,</del></span> +<span style="color: red"><del>der har</del></span> til <span style="color: red"><del>formål at understøtte</del></span> <span style="color: green"><ins>analyse</ins></span> og <span style="color: red"><del>organisere designprocesser.</del></span> +<span style="color: red"><del>Dimensionen omfatter</del></span> +<span style="color: red"><del>design af hele eller dele</del></span> <span style="color: green"><ins>forståelse</ins></span> af <span style="color: red"><del>systemer og artefakter</del></span> +<span style="color: red"><del>og omfatter f.eks. behovsanalyse</del></span> <span style="color: green"><ins>historiske</ins></span>, <span style="color: red"><del>modellering</del></span> <span style="color: green"><ins>psykologiske</ins></span>, <span style="color: red"><del>evaluering</del></span> +<span style="color: green"><ins>etiske</ins></span> og <span style="color: red"><del>risikoanalyse</del></span><span style="color: green"><ins>/eller samfundsmæssige sammenhænge</ins></span>. + +Dimensionen omfatter <span style="color: red"><del>endvidere</del></span> +<span style="color: red"><del>visuelle, auditive</del></span> +<span style="color: green"><ins>de samfundsmæssige drivkræfter bag teknologiudvikling</ins></span>, <span style="color: red"><del>æstetiske og andre egenskaber</del></span> +<span style="color: red"><del>ved systemer</del></span> +<span style="color: green"><ins>herunder virksomheders</ins></span> og <span style="color: red"><del>artefakter</del></span> <span style="color: green"><ins>det offentliges rolle heri</ins></span>, +<span style="color: green"><ins>samt forandringer i hverdagsliv</ins></span> som <span style="color: red"><del>virker ved at påvirke sansning</del></span> <span style="color: green"><ins>følge af teknologisk udvikling</ins></span>, <span style="color: red"><del>perception</del></span> +<span style="color: green"><ins>herunder teknologiers</ins></span> og <span style="color: red"><del>kognitive processer</del></span> +<span style="color: red"><del>hos brugere.</del></span> +<span style="color: red"><del></del></span> +<span style="color: red"><del>I forbindelse med projekt BP1</del></span> +<span style="color: red"><del>skal projektgruppen arbejde</del></span> <span style="color: green"><ins>teknologiske forandringsprocessers samspil</ins></span> +med <span style="color: red"><del>selv at skabe et konkret designforslag.</del></span> +<span style="color: red"><del>Projektrapporten skal identificere, hvad designet består i,</del></span> +<span style="color: red"><del>f.eks. i et særskilt kapitel i projektrapporten,</del></span> +<span style="color: red"><del>eller gennem dokumentation i form af foto</del></span> <span style="color: green"><ins>brugere</ins></span>, <span style="color: red"><del>brugsbeskrivelse mv.</del></span> +<span style="color: red"><del>Bedømmelsen af projektarbejdet er en helhedsvurdering</del></span> +<span style="color: red"><del>af projektrapporten og designforslaget</del></span> <span style="color: green"><ins>læreprocesser</ins></span>, <span style="color: green"><ins>planlægning</ins></span> +<span style="color: red"><del>hvor hovedvægten lægges på projektrapporten.</del></span> +<span style="color: red"><del>Rapporten skal derfor beskrive og reflektere over den viden</del></span> +<span style="color: red"><del>der ligger til grund for designet</del></span>, <span style="color: green"><ins>ledelse</ins></span> og <span style="color: red"><del>den viden der er opnået gennem arbejdet,</del></span> +<span style="color: red"><del>f.eks. i form af en indledende brugerundersøgelse</del></span> +<span style="color: red"><del>eller en afsluttende evaluering af designet</del></span> <span style="color: green"><ins>magtforhold</ins></span>. + +Som støtte til projektarbejdet +<span style="color: red"><del>gives som en del af vejledningen projektkompetenceundervisning -</del></span> +<span style="color: red"><del>herunder</del></span> <span style="color: green"><ins>udbydes udover</ins></span> vejledning <span style="color: red"><del>i at indgå i projektsamarbejde og -styring</del></span> +<span style="color: red"><del>i forbindelse</del></span> <span style="color: green"><ins>projektseminarer</ins></span> +med <span style="color: red"><del>gruppedannelse, emnevalg, problemformulering,</del></span> +<span style="color: red"><del>informations- og litteratursøgning, rapportskrivning og evalueringer.</del></span> +<span style="color: red"><del>I vejledningen indgår også</del></span> +<span style="color: red"><del>at de studerende støttes i at beskrive egne læreprocesser</del></span> <span style="color: green"><ins>fokus på arbejdet med videnskabsteori</ins></span> i <span style="color: red"><del>løbet af</del></span> projektet. +Projektarbejdet foregår i grupper +bestående af min. <span style="color: red"><del>2</del></span> <span style="color: green"><ins>3</ins></span> og max. 6 studerende. +<span style="color: red"><del>Studelederen kan i særlige tilfælde tillade,</del></span> +<span style="color: red"><del>at en studerende udarbejder et projekt eller eksamineres alene.</del></span> + +## Type + +Projekt + +## Undervisnings- og arbejdsform + +Vejledning <span style="color: green"><ins>og projektseminar(er)</ins></span> + +## Prøveform + +<span style="color: red"><del>Gruppeprøve</del></span> <span style="color: green"><ins>Mundtlig gruppeprøve</ins></span> for deltagerne i projektarbejdet<span style="color: red"><del>.</del></span> + +Ved prøven tages der udgangspunkt i de studerendes projektrapport +samt supplerende materiale. +I prøven indgår individuelle oplæg inden for et selvvalgt emne, +der er relevant for problematikken belyst i projektrapporten. +Hvert individuelt oplæg inkl. spørgsmål hertil har en varighed +på op til 3 min. +De individuelle oplæg efterfølges af en <span style="color: red"><del>dialog</del></span> <span style="color: green"><ins>samtale</ins></span> +mellem de studerende og bedømmerne med udgangspunkt i projektet. + +Der kan under prøven stilles spørgsmål +inden for <span style="color: red"><del>det faglige område,</del></span> +<span style="color: red"><del>der relaterer til</del></span> projektrapportens faglige område. + +Der foretages en individuel bedømmelse +på baggrund af projektrapport samt supplerende materiale +og den enkelte studerendes mundtlige præstation. + +Grupperne kan bestå af <span style="color: red"><del>2 til</del></span> <span style="color: green"><ins>3-</ins></span>6 studerende. + +<span style="color: red"><del>Omfangskravene</del></span> <span style="color: green"><ins>Projektrapporten skal</ins></span> for <span style="color: red"><del>projektrapporten er</del></span>: + + * <span style="color: red"><del>For 2 studerende minimum 40.800 og maksimum 91.200 antal tegn inkl. mellemrum.</del></span> +<span style="color: red"><del> * For</del></span> 3 studerende <span style="color: red"><del>minimum</del></span> <span style="color: green"><ins>have et omfang på</ins></span> 60.000 <span style="color: red"><del>og maksimum</del></span><span style="color: green"><ins>-</ins></span>122.400 <span style="color: red"><del>antal</del></span> tegn inkl. mellemrum. + * <span style="color: red"><del>For</del></span> 4 studerende <span style="color: red"><del>minimum</del></span> <span style="color: green"><ins>have et omfang på</ins></span> 81.600 <span style="color: red"><del>og maksimum</del></span><span style="color: green"><ins>-</ins></span>141.600 <span style="color: red"><del>antal</del></span> tegn inkl. mellemrum. + * <span style="color: red"><del>For</del></span> 5 studerende <span style="color: red"><del>minimum</del></span> <span style="color: green"><ins>have et omfang på</ins></span> 100.800 <span style="color: red"><del>og maksimum</del></span><span style="color: green"><ins>-</ins></span>163.200 <span style="color: red"><del>antal</del></span> tegn inkl. mellemrum. + * <span style="color: red"><del>For</del></span> 6 studerende <span style="color: red"><del>minimum</del></span> <span style="color: green"><ins>have et omfang på</ins></span> 122.400 <span style="color: red"><del>og maksimum</del></span><span style="color: green"><ins>-</ins></span>182.400 <span style="color: red"><del>antal</del></span> tegn inkl. mellemrum. + +Omfangskravene er inklusive <span style="color: red"><del>eventuel</del></span> forside, indholdsfortegnelse, +litteraturliste, <span style="color: red"><del>resumé,</del></span> figurer og andre illustrationer, +men eksklusive <span style="color: red"><del>eventuelle</del></span> bilag. + +Projektrapporten skal forsynes med et resumé, +der indgår i bedømmelsen. +Projektrapporter skrevet på dansk, norsk eller svensk +skal forsynes med et resumé på engelsk. +Projektrapporter skrevet på et fremmedsprog (bortset svensk og norsk) +kan forsynes med et resumé på dansk. + +<span style="color: red"><del>Eksaminationstid</del></span> <span style="color: green"><ins>Eksaminationstiden</ins></span> inkl. votering <span style="color: red"><del>er</del></span> <span style="color: green"><ins>fastsættes således</ins></span>: + + * <span style="color: red"><del>For grupper af 2 studerende 60 minutter.</del></span> +<span style="color: red"><del> * For grupper af</del></span> <span style="color: green"><ins>Ved</ins></span> 3 studerende 75 minutter. + * <span style="color: red"><del>For grupper af</del></span> <span style="color: green"><ins>Ved</ins></span> 4 studerende 90 minutter. + * <span style="color: red"><del>For grupper af</del></span> <span style="color: green"><ins>Ved</ins></span> 5 studerende 105 minutter. + * <span style="color: red"><del>For grupper af</del></span> <span style="color: green"><ins>Ved</ins></span> 6 studerende 120 minutter. + +Stave- og formuleringsevnen i projektrapporten indgår i bedømmelsen. + +Tilladte hjælpemidler ved prøven: <span style="color: red"><del>Alle</del></span> <span style="color: green"><ins>alle</ins></span> + +Bedømmelse: 7-trinsskala + +Censur: <span style="color: red"><del>intern medbedømmer</del></span> <span style="color: green"><ins>ekstern censor</ins></span> + +## Omprøveform + +Samme som ordinær eksamen / same form as ordinary exam + +## Eksamenskode(r) + +Eksamenskode(r) : <span style="color: red"><del>U24788</del></span> <span style="color: green"><ins>U27355</ins></span> |